Societat

Apartur aposta per la gestió responsable

Els apartaments turístics volen rebre el certificat Biosphere de turisme sostenible

“Ja som líders en qualitat, però ara volem ser una referència mundial en turisme responsable i sostenible.” El president de la patronal d'apartaments turístics de la ciutat de Barcelona (Apartur), Enrique Alcántara, es referia ahir amb aquestes paraules al conveni signat amb l'Institut de Turisme Responsable –vinculat a la Unesco– per rebre el certificat Biosphere, que reconeix la gestió turística responsable i sostenible. Apartur es vol convertir el 2016 en la primera associació d'apartaments turístics al món que obté el certificat i vol que Barcelona “se senti orgullosa” i aposti pel sector.

Alcántara ho va exposar en l'assemblea general anual d'Apartur i va explicar els compromisos dels apartaments turístics en la matèria. El president de la patronal es va referir a l'àmbit social, ambiental i econòmic, i va esmentar reptes com ara garantir una bona convivència amb els veïns, promocionar el comerç de proximitat, potenciar el reciclatge i l'ús d'energia neta –a través de la cooperativa Som Energia– i contribuir a la redistribució de la riquesa que genera el turisme. Alcántara va parlar, entre altres qüestions, de l'oficina d'atenció al veí que l'associació vol crear per tractar conflictes de convivència –que l'Ajuntament prefereix que lideri l'administració–, va dir que els empleats del sector treballen en molt bones condicions laborals i va plantejar destinar una part de la taxa turística a programes d'habitatge social. Els associats d'Apartur podran iniciar al gener els tràmits perquè els seus apartaments rebin el certificat, que obtindran si compleixen els requisits, i implica auditories anuals de l'Institut de Turisme Responsable. En l'assemblea hi va intervenir també el regidor d'Ocupació, Empresa i Turisme, Agustí Colom, que es va alinear amb Apartur en la defensa d'un turisme responsable i sostenible. L'edil es va dirigir a un sector que se sent fustigat per la premsa, tot i que Apartur –apel·lant a dades del consistori– manté que generen de mitjana 50 queixes veïnals al mes (que suposen un 0,02% de les pernoctacions). Colom va dir que aquesta xifra pot semblar baixa, però va advertir que les queixes són recurrents i greus quan hi ha problemes de convivència.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia