Societat

Santa Coloma crea la seva marca gastronòmica per potenciar el turisme

Presenten un programa d'activitats que reivindica la qualitat i la diversitat de l'oferta de restauració

La campanya inclou una aplicació per a mòbil

La nova marca Santa Coloma Gastronòmica vol donar valor a la qualitat i la diversitat de la gastronomia colomenca i convertir-la en un argument de promoció de la ciutat de cara a atraure turisme de proximitat. Per això té la complicitat de prop d'una trentena de bars i restaurants de la ciutat, d'associacions de comerciants i del Campus de l'Alimentació de la UB, també a Santa Coloma.

La presentació de la marca va anar acompanyada de la difusió de la primera iniciativa del projecte, el programa d'activitats Santa Coloma deGusta, que proposa un mes de maig un mes farcit d'experiències gastronòmiques en què hi ha previstos tallers, tastos, maridatges, fires i una ruta de tapes per una trentena de bars i restaurants de la ciutat. L'alcaldessa colomenca, Núria Parlon, va destacar la importància de posicionar “la singularitat i la qualitat gastronòmica colomenca dins de l'àrea metropolitana de Barcelona”.

Recerca i gastronomia

En la presentació, l'alcaldessa va estar acompanyada pel director del Campus de l'Alimentació de la UB, Màrius Rubiralta, que va posar èmfasi en el valor de la recerca universitària que es fa al campus de Santa Coloma i en la importància d'integrar l'activitat acadèmica amb el potencial gastronòmic colomenc. També hi eren els xefs colomencs Víctor Quintillà, que té una estrella Michelin, i Francesc Armengol. Tot i que, tal com va explicar el regidor de Promoció Econòmica, Pedro Cano, la qualitat gastronòmica de la ciutat es troba també als “bars anònims que han donat un impuls a la cuina de les tapes i l'han dignificat”.

La iniciativa es complementa amb una aplicació de realitat augmentada per a telèfons mòbils intel·ligents que permet conèixer al detall les experiències gastronòmiques que podran viure els comensals a Santa Coloma. Els vint-i-vuit restaurants participants oferiran durant el mes de maig un plat amb maridatge de vi o cervesa a un preu que oscil·larà entre els tres i els cinc euros.

LA XIFRA

28
bars i restaurants
participen en el programa d'activitats ‘Santa Coloma deGusta' durant el mes de maig.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia