Urbanisme

municipal

serveis

Mataró es queda el pàrquing de la plaça de les Tereses

Es municipalitzarà perquè s'acaba la concessió de 40 anys a l'empresa que el gestionava

És l'aparcament subterrani de rotació més antic de la ciutat i genera 600.000 euros anuals de benefici

L'aparcament subterrani de la plaça de les Tereses, ubicat en ple centre de Mataró, passarà a mans de l'Ajuntament. El consistori ha decidit municipalitzar-lo perquè sigui l'empresa Pumsa la que n'assumeixi la gestió. Aquesta decisió es deu bàsicament al fet que el febrer de l'any que ve s'acaba la concessió d'aquest aparcament, que actualment gestiona l'empresa Empark, després de 40 anys.

Aquest pàrquing, el primer subterrani de rotació que es va construir a Mataró inaugurat l'any 1977, pot suposar una operació d'allò més positiva per a les arques del consistori, ja que es calcula que el seu rendiment pot ser d'uns 600.000 euros anuals de benefici. És per això que l'Ajuntament creu que pot sortir més a compte gestionar-lo directament que no pas tornar-lo a externalitzar mitjançant una concessió.

“Creiem que Pumsa té capacitat per gestionar directament aquest aparcament”, va manifestar la regidora d'Urbanisme, Núria Calpe (CiU), que hi va afegir: “La municipalització s'ha de fer en aquells àmbits que són més assumibles per a l'Ajuntament.”

Segons la titular d'Urbanisme, en aquest aparcament hi ha pendents obres com ara la construcció d'una nova escala de sortida adequada a la normativa i arreglar un problema d'inundacions quan plou. Si finalment es materialitza la seva municipalització, Calpe va anunciar que es subrogaria el treballador que hi ha a l'aparcament. El pàrquing de la plaça de les Tereses té 347 places distribuïdes en tres pisos i té una ocupació mitjana del 65%.

L'Ajuntament ja gestiona directament els aparcaments subterranis de rotació de la plaça Granollers i la plaça Espanya. Calpe no descarta assumir també la gestió d'altres pàrquings com el de la plaça Santa Anna i Can Xammar quan finalitzin les concessions respectives, tot i que en el cas del de la plaça Santa Anna encara falten 20 anys perquè s'acabi.

La reforma de la plaça

La regidora d'Urbanisme també hi va afegir que amb els rèdits de la gestió directa d'aquest aparcament es plantejaran més endavant obres a les rampes d'accés i sortida al pàrquing, però caldrà esperar el nou pla de mobilitat perquè defineixi la circulació a la part superior de la plaça de les Tereses per adequar-hi les rampes. Serà precisament aquest nou pla el que determinarà també quin serà el futur model d'urbanització de la plaça, que en bona part dependrà de definir la circulació dels autobusos. I és que ara mateix aquest punt de la ciutat és un dels centres neuràlgics tant pel que fa a la circulació com per les parades d'autobús que hi ha ubicades. “La plaça de les Tereses és actualment la gran estació central dels autobusos a la ciutat”, va reblar la regidora.

LA XIFRA

65%
d'ocupació
de mitjana és el que registra l'aparcament de la plaça de les Tereses, amb capacitat per a 347 vehicles.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia