El canvi de model de la C-32, quan acabi la concessió

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va reiterar ahir que l'any 2021 no es renovarà la concessió de l'autopista C-32. “La idea és que les barreres de peatge, tal com estan concebudes actualment, desapareguin de Catalunya per anar cap a un nou model de gestió de la mobilitat”, va explicar Rull, que aposta perquè aquest nou sistema s'assembli més al que tenen en funcionament altres països europeus, com ara Suïssa o Àustria, anomenat eurovinyeta. Un camí que el conseller creu que s'ha de fer amb el consens de tots els grups parlamentaris, però també del món local i dels sectors socials i econòmics. Pel conseller, aquest nou model ha de permetre superar el doble greuge que viu Catalunya: un amb l'Estat, perquè paga més peatge, i un altre entre comarques, perquè n'hi ha que tenen més vies de pagament que d'altres. En aquest sentit, Josep Rull va anunciar durant la seva visita a Mataró que el govern català treballarà els sis mesos vinents per intentar tancar una proposta que serveixi per dissenyar un pla “ambiciós” respecte a aquesta xarxa viària que sigui “coherent, sostenible, harmònic i més just”. Rull, que ha evitat parlar de gratuïtat, confia que en aquest futur sistema de funcionament, que afectaria no només la C-32, al Maresme, sinó el conjunt de les carreteres catalanes, l'Estat no hi posi impediments. “El canvi és possible i explorarem a fons les actuals concessions perquè deixin d'existir un cop s'acabi la vigència”, va defensar el titular del Departament de Territori i Sostenibilitat.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]