Infraestructures i serveis

Primera obra per unir els tramvies per la Diagonal

El govern destina 37 milions al tram Verdaguer-Glòries i canviarà una estació

Circularà sense catenària

Primera obra amb projecte i finançament per fer realitat la unió dels dos tramvies de l’àrea metropolitana de Barcelona per la Diagonal. El govern va aprovar ahir destinar 37,6 milions d’euros a la construcció del tram Glòries-Verdaguer del Trambesós, per tal que l’Ajuntament de Barcelona i l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) afrontin les obres d’urbanisme i de construcció de la línia. Una dècada després que es plantegés el primer projecte per fer realitat la unió dels dos tramvies per la Diagonal, de Francesc Macià, on s’acaba el Trambaix, a Glòries, on finalitza el Trambesós, l’aprovació del finançament per a les obres ratifica la voluntat de les administracions d’unir les línies.

Es tracta d’allargar la xarxa de tramvia d’1,8 quilòmetres, amb tres noves parades, anomenades Verdaguer, Sicília i Monumental, mentre que la parada existent de Glòries es resituarà davant del Museu del Disseny, i la gran novetat de l’obra és que el tramvia circularà sense catenària. La darrera parada seria a la intersecció entre la Diagonal i el passeig de Sant Joan i el carrer Mallorca.

La partida permetrà a l’ATM de posar a licitació els treballs. La segona tinent d’alcalde de Barcelona, Janet Sanz, preveu mantenir el calendari anunciat fa alguns mesos i començar les obres d’adequació la tardor d’aquest any. Sanz celebrava ahir que “el projecte d’ampliació del tramvia avanci i nos s’aturi”. “Estem molt satisfets de l’acord.”

Per altra banda, TMB realitzarà a partir del juliol una prova real amb passatgers de l’autobús Lion’s City 18E, un articulat de 18 metres totalment elèctric fabricat per MAN, que l’hi ha cedit per un any. És el primer autobús articulat d’aquesta llargada i de tracció 100% elèctrica fabricat en sèrie que pot desenvolupar una jornada de servei urbà tan sols amb la càrrega nocturna de les seves bateries a la cotxera, i que, per tant, pot operar sense infraestructura de recarrega al carrer. Només en circula un de similar a Europa, a Colònia.

LA DATA

2023
és l’any que podrien circular ja els primers combois entre Glòries i Verdaguer per aquest tram.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona