Infraestructures i serveis

Societat

Nova jornada de retards i cancel·lacions de Vueling a l'Aeroport de Barcelona

Els usuaris fan llargues cues a les instal·lacions del Prat i també fan sentir les seves queixes a través de les xarxes socials

Els usuaris de Vueling que aquest divendres han d'agafar un vol amb origen o destí a l'Aeroport del Prat pateixen una nova jornada de retards i cancel·lacions coincidint amb el primer dia de juliol i la primera gran operació sortida de les vacances d'estiu. L'aerolínia ha cancel·lat aquest divendres al matí cinc vols i registra retards en la majoria de les seves operacions, que en alguns vols arriben a superar les tres hores de demora.

L'aerolínia ja fa dies que suma incidències en els seus vols, que Vueling va atribuir inicialment a la vaga de controladors de França, tot i que la resta de companyies que també havien de sobrevolar l'espai aeri francès van operar amb aparent normalitat.

Els clients afectats també han fet sentir les seves queixes pels retards i cancel·lacions i pel servei al client de Vueling a través de les xarxes socials. Alguns dels destins afectats han estat els vols amb sortida o arribada a Màlaga, Paris, Brussel·les, Astúries, Madrid, Eivissa i Palma, entre d'altres.

Segons la informació de les pantalles d'Aena de l'Aeroport del Prat, Vueling ha cancel·lat dos vols de sortida en direcció a Màlaga i a París i tres arribades procedents d'Alacant, Granada i Kazán (Rússia).

A més, la majoria d'operacions de l'aerolínia registren retards que han superat les tres hores, com és el cas d'un avió en direcció a Zuric (Suïssa) programat per a les 7.00 hores i que ha sortit a les 10.17 hores.

Davant dels taulells de Vueling a la terminal T-1 del Prat s'han acumulat passatgers afectats per les cancel·lacions, com és el cas de Manuel Sanchis, que tenia previst viatjar a Màlaga i que ha criticat “la falta d'informació i les més de dues hores de cua que cal fer per buscar una solució”.

Una altra passatgera afectada per la cancel·lació del vol a Màlaga, Bony Abecasís, ha relatat que viu a Andorra i que tenia previst assistir a un casament a les 19.00 hores a Marbella: “La única cosa que vull és que em tornin els diners perquè ja no arribo a temps al casament”, ha lamentat.

Fonts d'Aena han explicat que els usuaris han de tractar aquestes incidències directament amb la companyia a través dels mostradors però que estan “pendents” de les llargues cues que s'estan originant a les instal·lacions de l'Aeroport del Prat, que, de moment, s'estan fent amb ordre, segons han afegit.

Dimarts passat, l'Agència Catalana de Consum (ACC) ja va demanar a Vueling que oferís explicacions per les nombroses queixes dels usuaris pels retards i cancel·lacions que opera l'aerolínia des de l'Aeroport del Prat. En concret, va requerir a la companyia quines vols i per quines raons estan patint problemes en els darrers dies, tot i que l'aerolínia els ha atribuït ala vaga de controladors francesos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.