Urbanisme

municipal

La torre de la ronda Barceló de Mataró serà més alta

El solar per fer l’edifici, que feia anys que estava a la venda, ja té nou propietari

La futura construcció podria arribar fins als 25 pisos d’altura

La futura torre que ha de presidir la ronda Barceló de Mataró serà encara més alta i podria arribar fins als 25 pisos d’altura, un parell més del que s’havia projectat inicialment. La regidora d’Urbanisme, Núria Calpe (CiU), explica que el solar, situat al capdavall de la via i que fins fa pocs mesos estava a la venda, ja té nou propietari i que la intenció dels inversors és tirar endavant el projecte. L’edifici està cridat a convertir-se en un punt de referència de la ciutat i reconfigurar l’skyline de Mataró. “Els primers dibuixos i maquetes que ens han mostrat projecten una construcció més estilitzada i esvelta que ben segur que no passarà desapercebuda per ningú”, indica la regidora, que també destaca la centralitat que tindrà l’immoble.

Més enllà de l’impacte que suposarà un edifici d’aquestes característiques a primera línia de mar i a tocar de l’N-II, Calpe defensa la possibilitat que un cop es comenci a aixecar, els altres propietaris, que encara no s’han decidit a fer el pas, s’animin i comencin la reforma de la ronda. Un espai estratègic que ara està ocupat majoritàriament per naus industrials tancades i solars buits i que vol transformar-se en un nou “saló urbà” amb prop de 500 habitatges i nous equipaments públics.

La regidora d’Urbanisme avança que la intenció del govern municipal és modificar el planejament vigent perquè preveu la construcció a tocar d’aquesta torre, que tindrà principalment usos residencials, però també es permetria encabir-hi oficines, un gran pas subterrani que havia de connectar la ciutat i el passeig Marítim del port. D’entrada aquest accés tant de vianants com de vehicles l’havien de pagar els propietaris del sector juntament amb la reurbanització dels carrers, però una sentència judicial ho va revocar i va dictaminar que aquesta infraestructura, que superava els 6 milions d’euros d’inversió, l’havia d’assumir íntegrament l’Ajuntament. “El que volem és mantenir-hi la connexió, però a través d’un projecte econòmicament més viable i que no condicioni la torre”, va afegir-hi. La proposta, que s’està acabant de consensuar en si del govern municipal, també modificaria la plaça pública, que havia de quedar per sota del nivell de carrer al voltant d’aquest edifici singular.

Una reforma endreçada

A diferència d’altres moments de bonança econòmica en què el sector del totxo es va convertir en el principal motor econòmic de la ciutat, Calpe és partidària que el desenvolupament urbanístic de la ronda Barceló es faci a poc a poc i d’una manera “endreçada”. El projecte, a banda de topar amb una conjuntura desfavorable, va resultar greument afectat per l’oposició de gairebé tots els propietaris privats de la zona, que reclamaven que es reduïssin les quotes urbanístiques que havien de pagar perquè les consideraven excessives i feien inviable qualsevol intent de moure peça.

LA XIFRA

25
pisos
d’altura podria arribar a tenir la torre que presidirà la futura ronda Barceló de Mataró.

LA FRASE

Els primers dibuixos projecten una torre estilitzada i esvelta que no passarà desapercebuda
Núria Calpe
regidora d’urbanisme

Menys vies de tren entre la ronda i el port

La reforma de la ronda Barceló de Mataró també preveu que es pugui eliminar el gran nombre de vies de tren que hi ha en aquest punt de la ciutat. La regidora d’Urbanisme, Núria Calpe, explica que s’ha demanat a l’empresa Adif que les tregui de davant del port perquè només n’hi quedin dues, una per a cada sentit de la circulació, i s’eliminin les que s’utilitzen per a serveis diversos i per reparar els combois. Per poder tirar endavant aquesta operació, l’Ajuntament té una reserva d’espai, on actualment hi ha les pistes per aprendre a conduir, que estan pensades per condicionar-hi els futurs tallers ferroviaris. “La intenció és que davant del port no hi hagi aquest garbuix de vies que hi ha actualment”, insisteix a dir Calpe, que reivindica el valor d’aquesta part del front marítim de la ciutat. Un sector de la ciutat que comença a bullir d’activitat urbanística, ja que l’empresa municipal Pumsa té a punt d’acabar la reurbanització dels carrers que hi ha a tocar del parc Tecnocampus perquè tot seguit es comenci la construcció de més de 50 habitatges. El planejament, en aquesta zona preveu, a banda d’una parcel·la per al futur institut de formació professional, que hi hagi dues torres de pisos, en aquest cas de quinze plantes cadascuna, també a peu de l’N-II. Però aquest no és l’únic punt que es belluga, perquè davant de l’estació de tren i on antigament hi havia la Cambra Agrària i un aparcament de zona blava, també s’han començat a comercialitzar els pisos de dos edificis nous que està previst construir-hi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona