Urbanisme

Construeixen una gran zona comercial a l'entrada de Lloret

S'han començat a executar les obres del pla parcial de Sant Quirze, que preveuen també equipaments escolars, un futur ajuntament i la millora dels vials, amb un cost de 8.700.000 euros

Lloret de Mar disposarà d'una nova àrea comercial a l'entrada del municipi, que inclourà un supermercat Lidl (que ja s'està construint) i una gran àrea que no només tindrà un supermercat d'alimentació sinó també oferta complementària, tot i que no s'ha desvelat quina. La nova zona s'emmarca en el que es coneix com el pla parcial de Sant Quirze, que promouen els propietaris de la zona.

L'àrea d'actuació abasta una superfície de 194.400 m², uns 100.000 dels quals seran zona verda. El pla preveu també una zona on es construirà un equipament escolar, i una altra destinada a equipament públic, que podria ser en un futur el nou Ajuntament de Lloret de Mar, segons va explicar el regidor d'Urbanisme, Joan Bernat. També preveu la construcció d'habitatges, 128 en total, 28 dels quals seran de protecció oficial. Inicialment el pla parcial, aprovat el 2009, preveia la construcció de 900 habitatges, però aquesta xifra es va acabar rebaixant a favor de més espais verds.

Pel que fa a la zona on s'ha començat a executar el pla parcial, arran de l'avinguda de les Alegries, el Lidl ocuparà una superfície de 1.700 m², mentre que l'altra àrea comercial que es construirà és de 18.000 m². L'empresa que ha presentat el projecte per construir el centre en aquesta zona està vinculada al grup Bon Preu. Tot i que no han transcendit detalls del projecte, se sap que no només hi anirà un supermercat, sinó també una àrea comercial i d'oferta complementària. La nova construcció del supermercat ha fet que l'aparcament d'autobusos que hi havia a l'entrada de Lloret, que l'Ajuntament llogava, s'hagi de traslladar. Les obres no afecten, però, l'oficina de turisme, que queda a tocar de la zona en obres i no canvia de lloc.

La cadena Lidl té intenció d'obrir el nou supermercat abans d'acabar l'any, i les obres es fan al mateix temps que la nova rotonda i la millora de l'accés a Lloret, ja que la condició de l'Ajuntament per tirar endavant el pla parcial era que s'urbanitzessin i milloressin els vials afectats. L'Ajuntament considera especialment important urbanitzar i dignificar l'entrada des de la C-63, que implicarà la desaparició del vial que es coneix com la pujada de Puigventós, un cop la rotonda estigui construïda. També es construirà un pont que enllaçarà el barri de Puigventós amb el parc del Turó d'en Buc, i nous aparcaments, en principi lliures.

Dues noves rotondes

Des de la rotonda d'entrada a Lloret ja s'està construint també un vial que puja en direcció a l'ermita de Sant Quirze (que queda fora del pla parcial) i també la rotonda que enllaçarà amb vials que van al barri de Puigventós i fins a una illeta que hi haurà davant de l'oficina de turisme, per ordenar l'entrada i sortida de vehicles.

També s'urbanitzarà, més endavant, el vial que va de la rotonda de Fenals cap a la urbanització Condado del Jaruco, i que amb la millora tindrà voreres. La superfície afectada pel pla pertany a molts propietaris, i quan van entrar el projecte, el 2011, el cost d'urbanització es calculava en 8.700.000 euros.

LA XIFRA

8,7
milions
d'euros és el cost que té urbanitzar el sector de Sant Quirze, segons el projecte que van presentar els propietaris


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia