Infraestructures i serveis

La plataforma del TAV vol canviar el projecte

La Plataforma Ciutadana TAV Girona ha modificat els seus objectius i s'ha marcat com a prioritat canviar el projecte i que la línia d'alta velocitat acabi passant per fora de la ciutat. El propòsit, però, arriba quan les obres a la ciutat ja fa uns nou mesos que s'executen i s'està enllestint la tuneladora que farà els túnels urbans.

La modificació del projecte es va fer pública ahir en una jornada que es va celebrar a la Casa de Cultura de Girona davant d'un centenar de veïns i després de sentir les anàlisis de Lluís Batlle, enginyer ferroviari. Batlle no entén com l'únic que basa el pas del TAV pel centre de Girona sigui la petició de l'Ajuntament. Batlle considera que el projecte encertat seria que el TAV passés per fora de la ciutat, com es preveia inicialment. L'enginyer assegura que l'obra seria un 20% més barata i permetria que els trens que no paren a Girona arribin als 320 km/h. Per contra, amb el projecte actual, Batlle calcula que els trens hauran de passar a 140 km/h. La proposta seria que els trens que paressin a Girona tinguessin un ramal que connectés amb l'actual via convencional, ja fos pel viaducte o amb el soterrament del viaducte. Un altre enginyer especialista en geotècnica, Santiago Cardenal, també va qualificar de «mal projecte» el pas del TAV per Girona. Cardenal té molts dubtes de com es comportarà el terreny argilós i de grava amb la construcció del túnel, en especial a les zones habitades. Tampoc veu segur els sistema de refonamentació que es preveu fer en els edificis que es trobin sobre el túnel. En l'acte d'ahir, també es van poder veure els desperfectes en municipis com ara l'Hospitalet, Vilafranca o Bellvitge, i a Colònia.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.