Economia

comerç

Botigues obertes a Figueres tot l'any, a partir de maig

L'Ajuntament i comerciants han demanat la declaració de municipi turístic

Permetrà als comerços del centre de la ciutat obrir diumenges i festius

Les botigues del centre de Figueres podrien obrir tot l'any a partir del maig. Aquesta és la previsió amb què treballen l'Ajuntament i l'associació de comerciants Comerç Figueres, que han demanat al govern la declaració de municipi turístic, que permet als comerços obrir cada dia, inclosos els diumenges i festius, de les set del matí a les deu de la nit.La proposta s'ha aprovat en comissió informativa i passarà pel ple de febrer, abans de traslladar-la a la Generalitat.Està prevista una reunió amb el conseller. La zona que inclou la mesura és la limitada pel carrer Muralla, l'avinguda Salvador Dalí, el carrer de Sant Llàtzer i la plaça de l'Escorxador.

L'alcalde, Santi Vila, que ahir va parlar de “moment històric”, va dir que l'Ajuntament ja n'ha parlat amb la conselleria i “ho veuen molt bé”. “De fet, aplaudeixen el coratge de l'associació de comerciants”, hi afegia.

De la desena de botiguers consultats ahir, la majoria eren escèptics sobre la mesura i els que s'hi mostraven d'acord parlaven de limitar-ho només a l'estiu. Sobre això, l'alcalde va assegurar: “No se li escapa a ningú que aquesta decisió genera impressió en el sector, que veu que el repte generarà canvis radicals en l'organització del negoci, de gestionar el seu temps, però també som conscients que si algun gran actiu té Figueres és el seu comerç i la seva capacitat de ser vist com una ciutat oberta, també des del punt de vista d'horaris comercials.”

1,4 milions de compradors l'any

La mesura vol aprofitar el més d'un milió de visitants que atrau el Museu Dalí, sobretot, però també els altres atractius de la ciutat. De fet, Comerç Figueres té comptabilitzat que cada any les botigues que hi estan associades reben en total 1,4 milions de compradors. El president de l'associació de comerciants, Jordi Rotllant, parlava de la importància d'atraure el turista francès. “Tenim el sud de França a pocs quilòmetres, sabem que el comprador francès li agrada molt venir a la ciutat, i el fet que sàpiguen que la ciutat estarà oberta dissabte i diumenge no pot fer altra cosa que multiplicar els turistes i els compradors a la ciutat.” L'objectiu de la mesura és generar més ocupació, reafirmar el turisme cultural i el gastronòmic i que es practiqui el turisme de compres.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.