Hispano Igualadina fa marxa enrere i torna a reforçar els horaris del bus que havia «modificat»

L'empresa del servei entre Vilafranca i Barcelona restablirà avui tots els horaris

L'empresa Hispano Igualadina, que recentment ha estat adquirida pel grup gallec Monbús, ha fet marxa enrere i ha restablert tots els serveis que oferia l'empresa i que des del setembre s'havien «reestructurat». Dimecres el bus que sortia de Barcelona a les 18.30 h en direcció a Vilafranca va tornar a sortir a l'hora prevista, i avui es preveu que els busos de les 6.55 h i de les 7.10 h tornin a sortir com ho havien fet l'any passat. Així ho va anunciar ahir a la tarda un dels responsables de l'empresa a Vilafranca, Toni Pros, que va assegurar que un cop es van detectar les primeres queixes dels usuaris «l'empresa ja va començar a reforçar el servei» en la franja horària de set a vuit del matí. El responsable de l'empresa va explicar ahir que l'oficina d'atenció al client de l'estació vilafranquina torna a estar oberta al client «des de dos quarts de set del matí» per atendre els usuaris. De fet, aquestes tres eren les principals reclamacions que feien els usuaris. El 29 de setembre, la comissió d'usuaris de la línia de bus entre Vilafranca i Barcelona, constituïda feia poc, va fer arribar a l'ATM una carta en què reclamava que la companyia restablís el nombre d'expedicions i els horaris vigents abans de l'estiu del 2009, que aclarís si la línia Vilafranca-Barcelona es considera una aturada més en les línies de llarg recorregut, que es restablissin els horaris publicats en les dates del període no lectiu i que l'horari d'obertura de l'oficina de Vilafranca tornés a ser a les set del matí, com abans, ja que hi ha molts usuaris que utilitzen el servei en aquesta franja horària.

El responsable de l'oficina que la concessionària té a Vilafranca va reconèixer ahir que una de les causes de «l'enrenou que hi va haver va ser la poca informació de la modificació dels horaris».

Els canvis dels horaris, que són vigents des d'avui, es produeixen una setmana després que alguns membres de l'ATM es reunissin amb responsables de l'empresa concessionària per trobar una solució a les queixes dels usuaris, segons explicava ahir un dels membres de la comissió d'usuaris. Alguns membres de la comissió que han dirigit les queixes a l'ATM mostraven ahir a la tarda la seva sorpresa pels canvis dels horaris, però alhora el seu recel. L'historiador Raimon Soler, un dels usuaris habituals, celebrava el retorn dels horaris, però deia que «l'important ara és que es mantingui i s'asseguri la puntualitat». Soler explicava el cas d'un company de viatge que fa dos dies «va haver d'estar més d'una hora esperant a Barcelona perquè vingués el bus de Vilafranca perquè el seu va ser utilitzat per un altre servei». Els horaris actuals i el reforç de la franja de set a vuit del matí es mantenen des de finals del 2007, quan els usuaris i l'Ajuntament van reclamar l'ampliació del servei.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.