Arts escèniques

Una obra sobre Nureyev uneix dansa i teatre

Es farà a La Mercè el 7 i 8 d’octubre i clou una trilogia de Martí Peraferrer

L’actor i dramaturg i fins fa poc director del Fitag, Martí Peraferrer, ja té enllestida l’obra amb la qual tancarà una trilogia personal basada en tres figures d’artistes universals: Vincent van Gogh, Tennessee Williams i, en aquesta ocasió, Rudolf Nureyev. El famós ballarí rus centra la nova proposta escènica que Peraferrer ha pogut tirar endavant en format de coproducció entre la companyia gironina El Teatre Blau i el Festival Internacional Fitsa, de la ciutat de Puebla, Mèxic.

En aquest muntatge, titulat L’últim viatge de Rudolf Nureyev, Martí Peraferrer treballa dalt de l’escenari amb el mexicà Fernando Domínguez, un reconegut ballarí de dansa contemporània i especialista en parkour de la ciutat de Puebla, a més del jove gironí Màrius Gasau, de deu anys, estudiant de ballet a l’Escola Maribel Bover de Girona. D’aquesta forma, conjugant l’actuació teatral –Martí Peraferrer, en el paper d’un periodista– i la dansa, es narren les últimes 48 hores de la vida de l’artista rus, turmentat pel seu exili a l’altre costat del teló d’acer, on va deixar la família.

El protagonista, que desconeix per complet qui és aquest tal Nureyev, compartirà i viurà al costat del genial ballarí aquest emotiu últim viatge de Rudolf Nureyev a la seva estimada i enyorada Rússia. Una altra visió de la derrota, el fracàs i la tristesa que acompanyen moltes vegades les grans figures mundials de l’art. I segurament és aquest fracàs íntim i devastador el motor inicial i la força generadora dels grans artistes universals.

Com explica el mateix creador de l’espectacle, aquesta obra “parteix de la necessitat d’experimentar i d’investigar quin és el motor de l’art, que he arribat a la conclusió que és el dolor, el dubte, les contradiccions i el patiment que es crea des de la incomprensió de l’artista, que no troba el seu espai en la societat”. I és amb aquest patiment i aquesta lluita amb un mateix canalitzades a través de l’art quan, segons Peraferrer, es generen grans figures artístiques, com són els protagonistes de la seva trilogia. El muntatge, que arriba després de deu anys representant el de Tennessee Williams, s’estrena divendres i dissabte, 7 i 8 d’octubre, al Centre Cultural La Mercè.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

patrimoni

La Sagrada Família escalarà l’any que ve els 172’5 metres

Barcelona
cultura

El festival Premià del Mal reunirà escriptors de novel·la negra i criminòlegs

premià de mar
Lluís Riera
Novel·lista

“Volia escriure un ‘thriller’ negre i cru ambientat a la Catalunya interior”

Barcelona
MÚSICA

Músics d’Els Pets, Umpah-Pah, Sopa de Cabra i Lax’n’Busto homenatjaran Marc Grau

barcelona
CRÒNICA

Lucia Fumero enamora a Vic amb el seu ‘Folklore’

art

Sala Dalmau, 45 anys i com el primer dia

barcelona
còmic

El Manga Barcelona celebra 30 edicions amb un cartell de Naoki Urasawa

barcelona
ÒPERA

Ollé aixeca l’òpera de Xostakóvitx com a ‘thriller’ per empoderar la dona

BARCELONA
música

Ramoncín i Marky Ramone actuaran a La Mirona, que obrirà el curs amb el segon Mirorock

salt