Economia

Indústria

Rieju completa el cicle

L’empresa figuerenca treu al mercat la nova Tango 2.0 i tanca la renovació de la gamma de motocicletes, el final d’un procés d’actualització

En els darrers tres anys, ha passat de fabricar 5.151 unitats a fer-ne 12.220

La marca figuerenca de motocicletes Rieju acaba de completar la renovació de gamma, iniciada després de l’any 2007, moment en què l’empresa va passar, com moltes altres, una situació molt delicada, fins al punt que van passar de fabricar al voltant de 20.000 unitats a fabricar-ne unes 5.000. Aquesta patacada els va obligar a reduir el nombre de treballadors de 200 a 50. Actualment, la xifra és de 78, i esperen que a final d’any arribin a un centenar. Diverses són les estratègies implementades per sortir de la crisi. Una ha consistit en la renovació de la gamma de productes, adequant-los a les noves homologacions i a les necessitats de la marca, un procés que ara acaba de culminar amb la producció i sortida al mercat del model Tango en la innovadora versió 2.0.

Des de l’any 2016, la tendència positiva és un fet i els esforços de la marca en els últims anys han permès tancar la facturació en el darrer exercici complet, el 2018, amb 25,5 milions d’euros de facturació. Les vendes han crescut amb força des del 2013. Aquell any, Rieju va vendre 5.151 motocicletes, i l’any 2018 ja en va vendre 12.220.

Al llarg del 2018 i el 2019 han anat renovant els models Strada, Century, GT, Nuuk i MRT 125, i ara el Tango 2.0. D’aquesta nova versió es preveu fer-ne unes 2.000 unitats, i 3.000 l’any vinent. La fabricació d’aquest nou model ha representat una inversió de 540.000 euros i la plantilla s’ha hagut d’incrementar en una vintena de treballadors. La previsió de vendes és de 15.000 unitats –entre tots els models– aquest 2019 i de 18.000 l’any 2020, i l’objectiu és arribar a una facturació de 35 milions d’euros.

El director general executiu de Rieju, Jordi Riera Tarrés, explicava ahir com ha estat el procés de recuperació de l’empresa en els darrers anys. “Hem intentat fer coses diferents de les que fa la gran competència. Seguir el ritme d’Honda o Yamaha és molt difícil perquè ells tenen una capacitat d’inversió molt gran i, per tant, ho hem enfocat a les gammes de producte que ells no fan”, descrivia ahir durant la presentació davant dels mitjans de comunicació del nou model Tango.

Riera Tarrés feia notar que la renovació dels diferents models de la marca ha anat lligada a la nova entrada d’homologacions. “A cada entrada d’una nova legislació, hem intentat encaixar un nou model”, afirmava. El mercat de la marca Rieju és majoritàriament estranger. De fet, un 85% de les unitats han anat a vendre’s a fora –Riera Tarrés afirmava que aquest 2019 ja és un 87%–, cosa que s’explica en gran part per les característiques del producte fabricat per Rieju i per la normativa europea. “El nostre fort continua sent –assenyalava– el ciclomotor de canvi de marxes, que té una legislació europea molt específica. Fora d’Europa no existeix i, per tant, només hi podem vendre motos de 125 cc.”

Actualment, la marca figuerenca Rieju, instal·lada en una nau del carrer Borrassà de Figueres, té també una nau d’expedicions a Vilamalla i una de proveïment a la Marca de l’Ham. Riera Tarrés manifestava la voluntat de l’empresa d’instal·lar-se, en “un projecte a llarg termini”, en uns terrenys adquirits per Rieju al polígon de Vilamalla i que han pogut defensar durant la crisi.

15.000
unitats
és el nombre de motos que preveuen fabricar aquest any, una xifra que havia arribat a ser de 5.000, en temps de crisi.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.