Economia

El comerç de Roses vol que s’impulsi un pla estratègic

Shopping Roses i l’Estació Nàutica volen potenciar la destinació turística rosinca

Potenciar l’especialització dels establiments, el tracte personalitzat amb el client com a valor afegit, i fer pinya per actuar com a lobby i sumar amb l’administració per fer accions conjuntes de promoció. Aquestes són les principals apostes que s’han posat damunt la taula en una jornada organitzada per les agrupacions Shopping Roses i l’Estació Nàutica Roses-Cap de Creus. Hi van participar una vintena de comerciants de la població amb establiments que obren tot l’any. L’objectiu dels organitzadors era reflexionar per potenciar més el municipi com a destinació turística capdavantera.

Hi van intervenir representants del sector amb una llarga trajectòria i de referència: Salvador Giraut, de Platja d’Aro, i Josep Fajol i Miquel Roig, de Figueres. Salvador Giraut va explicar que s’està tramitant una llei al Parlament de Catalunya per estipular el pagament en determinades zones comercials d’una quota per part de cada botiguer per poder dur a terme accions conjuntes de promoció en el marc d’un pla estratègic.

En relació amb la venda a través d’internet, els ponents van apostar perquè cada establiment s’hi impliqui en la mesura de les seves possibilitats però “sense obsessionar-se” ja que, segons van dir, les estadístiques indiquen que el volum de vendes en línia en el petit comerç no és gaire important.

La venda il·legal

El top manta i la competència deslleial dels venedors ambulants va ser un dels temes que també es van posar damunt la taula en la jornada. “És un dels problemes turístics més importants que té Roses i que cal resoldre amb urgència”, va assegurar el president de l’Estació Nàutica Roses-Cap de Creus i de Shopping Roses, Miquel Gotanegra. La necessitat de disposar d’àmplies zones d’aparcament i de ser flexibles en els horaris són altres de les idees que es van apuntar en la jornada. En aquest sentit, Giraut va explicar que les estadístiques indiquen que les vendes pugen un 10% de mitjana en els establiments que obren al migdia. A més, en el cas de les zones turístiques com Roses els ponents van apostar per concentrar en una àrea els comerços que obren tot l’any per tal de dinamitzar el sector.

Primeres accions
Les jornades que s’han fet fins ara s’han centrat a debatre el model turístic de Roses al segle XXI, la gastronomia, la mobilitat turística, l’allotjament turístic i les activitats d’oci i natura. Amb els resultats dels debats s’elaboraran unes conclusions i en un acte previst per al mes de maig es presentaran públicament les accions que es proposen per desenvolupar en els propers anys en col·laboració amb l’Ajuntament. Les trobades han estat coordinades pel professor de la UdG i doctor en turisme, dret i empresa Marc Grijalvo i el director del Setmanari de l’Empordà, Santi Coll.Els empresaris de Roses volen fer un pas endavant per a la millora de la qualitat turística i perquè el municipi continuï sent capdavanter. Per aquest motiu el mes de novembre passat es va acordar impulsar aquestes jornades, que tenen per objectiu posar sobre la taula el model turístic que es vol per als propers anys a Roses; marcar un full de ruta per al desenvolupament d’accions per millorar la qualitat turística i trobar solucions a les problemàtiques que afecten el sector. La idea de les jornades és poder donar eines a empresaris i administració per als propers anys al voltant del desenvolupament turístic a Roses. L’Estació Nàutica Roses-Cap de Creus i Shopping Roses representen més de dos-cents empresaris del municipi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia