El comerç de Roses vol que s’impulsi un pla estratègic
Shopping Roses i l’Estació Nàutica volen potenciar la destinació turística rosinca
Potenciar l’especialització dels establiments, el tracte personalitzat amb el client com a valor afegit, i fer pinya per actuar com a lobby i sumar amb l’administració per fer accions conjuntes de promoció. Aquestes són les principals apostes que s’han posat damunt la taula en una jornada organitzada per les agrupacions Shopping Roses i l’Estació Nàutica Roses-Cap de Creus. Hi van participar una vintena de comerciants de la població amb establiments que obren tot l’any. L’objectiu dels organitzadors era reflexionar per potenciar més el municipi com a destinació turística capdavantera.
Hi van intervenir representants del sector amb una llarga trajectòria i de referència: Salvador Giraut, de Platja d’Aro, i Josep Fajol i Miquel Roig, de Figueres. Salvador Giraut va explicar que s’està tramitant una llei al Parlament de Catalunya per estipular el pagament en determinades zones comercials d’una quota per part de cada botiguer per poder dur a terme accions conjuntes de promoció en el marc d’un pla estratègic.
En relació amb la venda a través d’internet, els ponents van apostar perquè cada establiment s’hi impliqui en la mesura de les seves possibilitats però “sense obsessionar-se” ja que, segons van dir, les estadístiques indiquen que el volum de vendes en línia en el petit comerç no és gaire important.
La venda il·legal
El top manta i la competència deslleial dels venedors ambulants va ser un dels temes que també es van posar damunt la taula en la jornada. “És un dels problemes turístics més importants que té Roses i que cal resoldre amb urgència”, va assegurar el president de l’Estació Nàutica Roses-Cap de Creus i de Shopping Roses, Miquel Gotanegra. La necessitat de disposar d’àmplies zones d’aparcament i de ser flexibles en els horaris són altres de les idees que es van apuntar en la jornada. En aquest sentit, Giraut va explicar que les estadístiques indiquen que les vendes pugen un 10% de mitjana en els establiments que obren al migdia. A més, en el cas de les zones turístiques com Roses els ponents van apostar per concentrar en una àrea els comerços que obren tot l’any per tal de dinamitzar el sector.