El somni americà a Terrassa

La Cambra de Comerç organitza 130 reunions de negoci entre nou empreses importadores dels Estats Units i una quarantena de catalanes del sector de l'alimentació

La bandera de les barres i les estrelles onejava ahir al costat de la senyera a l'entrada de la seu de la Cambra de Comerç de Terrassa. Dins de l'edifici de la institució, nou empreses importadores nord-americanes de productes agroalimentaris es reunien amb empreses catalanes que buscaven el somni americà. Es tracta d'una missió inversa, la segona amb els Estats Units. Aquest cop anava adreçada al sector agroalimentari de categoria gurmet.

Anxoves de l'Escala, melmelada de roses, olives, oli i molt de vi. Aquests són alguns dels productes que la quarantena d'empreses catalanes van fer tastar als representants de les importadores nord-americanes. Nelson Nava, de La Tienda, un lloc web que ven a través d'internet 700 productes espanyols diferents als Estats Units, va indicar que «tenen una bona acceptació; la nostra clientela creix un 20% cada any», va assegurar Nava. Corroborava aquesta afirmació Arantzazu Olcina, directora del departament de comerç exterior de la Cambra de Comerç d'Espanya a Nova York, que va assegurar que cada cop es coneixen més els productes catalans als Estats Units gràcies «a l'obertura de nous restaurants, dels xefs». Tot i això, va afegir-hi que cal continuar fent una tasca de «formació» dels nord-americans.

Després de dos dies de reunions seguides, el representant de La Tienda ha trobat «alguns productes interessants». Ara caldrà que l'empresa nord-americana demani mostres que seran tastades per experts als Estats Units, els quals decidiran si s'acaba duent a terme o no la importació.

Montse Barranco i Mare Ribera, de l'empresa Námana Impex, de Vilafranca del Penedès, van presentar ahir els vins Mir Geribert i l'oli Ceolpe, una cooperativa de Llorenç del Penedès. Barranco va defensar en les reunions que aquests productes catalans poden tenir una bona entrada als Estats Units, però va admetre que «és complicat perquè hi ha molta competència». La missió inversa de la Cambra els ha permès reunir-se amb molts importadors en dos dies i «amb un cost econòmic controlat». Amb tot, tenen clar que el temps que passa des d'una reunió fins que s'aconsegueix una comanda és de mitjana d'un any.

Gregori Luengo, de l'empresa Celler Sort del Castell, una empresa familiar de Tarragona de vins i aperitius que elabora el vermut Izaguirre, sortia satisfet. «Després d'algunes de les reunions podrem obrir mercat als EUA», va dir Luengo.

La missió inversa amb els Estats Units és la dissetena que ha organitzat la Cambra des de l'any 2005. L'èxit de les missions rau, segons el responsable de comerç internacional de l'entitat, Josep Maria Armengou, en la selecció de les empreses convidades perquè vinguin a buscar productes que els puguin interessar. Armengou va indicar que en aquesta missió «van sortir possibilitats de negoci».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona

El debat per internalitzar el servei, en suspens

barcelona
economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona
economia

Puig s’estrena a borsa amb una pujada superior al 4%

barcelona