Economia

La producció d’avellana cau un 40% a la demarcació

La sequera ha estat la principal causa de la davallada i a l’estiu han hagut de regar amb més freqüència

S’està impulsant la creació d’un segell de productes fets amb fruita seca catalana

La producció d’avellanes a les comarques gironines ha caigut, enguany, al voltant d’un 40% a conseqüència de la sequera, segons informa l’ACN. Així ho alerten els agricultors, que ara estan collint aquesta fruita i triant-ne les que es destinaran a consum. Durant l’estiu, han hagut de regar els avellaners amb més freqüència del que és habitual. Un fet que també afectarà negativament el rendiment econòmic de les finques. “Tot i regant, hem pogut treure menys avellanes, però conservant la qualitat”, afirma Albert Horta, president de l’Associació Avellana de Brunyola (Selva). Només en aquest municipi es recullen aproximadament unes 470 tones d’avellanes cada any, una xifra que suposa la meitat de les que es conreen a les comarques gironines en unes trenta finques.

Horta lamenta també que un altre factor en la pèrdua de producció –a banda de l’augment de temperatures derivades del canvi climàtic– és la falta de relleu generacional. L’agricultor explica que la mitjana d’edat dels productors d’avellana és “molt avançada” i que, quan es jubilen, “els camps queden sense cultivar i es converteixen en bosc”.

En paral·lel, el gremi de pastissers està impulsant la creació d’un segell que identifiqui els establiments que elaboren els seus productes amb fruita seca catalana. En col·laboració amb l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA), volen analitzar-ne les qualitats i les aplicacions. “Tenim ganes que la fruita seca catalana, que és bona i que en pastisseria es treballa molt, es faci valdre”, afirma Antoni Noguera, membre de la junta del gremi de pastissers de Girona i promotor de la iniciativa.

LA XIFRA

470
tones.
Brunyola concentra la meitat de la producció d’avellanes de les comarques gironines.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

El nou polígon de Santa Coloma de Farners ja té una empresa activa

SANTA COLOMA DE FARNERS
CONFLICTE BÈL·LIC A L’EST D’EUROPA

Putin admet el possible impacte negatiu de les sancions en l’economia russa

BARCELONA

Els economistes gironins, a favor de més infraestructures de renovables

GIRONA
economia

La inflació preocupa els economistes catalans

barcelona
ESTAT FRANCÈS

Els sindicats volen parlar de la reforma de les pensions a la reunió amb Borne

BARCELONA
EMPRESA

L’ecosistema d’startups a les comarques gironines creix un 23%

GIRONA
estat francès

Escorcollen les seus de cinc bancs francesos per presumpte frau fiscal

barcelona
unió europea

La Unió Europea prohibeix definitivament la venda de cotxes de combustió a partir del 2035

barcelona
ESTAT FRANCÈS

El govern francès rebutja la mediació proposada pels sindicats

BARCELONA