Economia

Superpoders per als venedors

Bloobirds ha creat un programari per fer equips comercials més productius

Bluebird és un terme que s’utilitza en anglès quan una empresa ha assolit una venda extraordinària. A partir d’aquesta expressió, Toni Pérez, soci fundador de Bloobirds, va decidir posar nom a la seva empresa emergent, amb una petita adaptació, perquè al registre d’empreses no estan permesos els genèrics. El nom és una evident declaració d’intencions d’aquesta companyia, que aspira a ajudar els departaments de vendes a aconseguir bluebirds.

Toni Pérez, enginyer informàtic, va començar a cogestar Bloobirds l’any 2019, juntament amb Toni Cáliz, després d’haver treballat en dues reeixides empreses emergents catalanes: Userzoom, que acaba de ser adquirida per un fons per 800 milions d’euros, i Redpoints, considerada un dels unicorns catalans, on col·laborava amb els departaments de vendes amb uns objectius de creixement molt ambiciosos. Just després de desvincular-se de Redpoints i d’haver adquirit un ampli coneixement en les àrees comercials, Pérez va crear una consultora per ajudar empreses emergents a muntar sistemes i processos en equips de vendes sistematitzats i predibles. En aquesta experiència emprenedora, que encara segueix activa, feien servir els CRM, programaris de gestió de relació amb els clients i estratègies comercials com Salesforce i Microsoft Dynamics, els dos CRM més populars, amb una quota de mercat per sobre del 70%.

El programa Salesforce considerat el Google del teixit empresarial que ven a altres negocis i no al consumidor final, tenia, per a Toni Pérez, unes carències que amb Bloobirds ha volgut revertir. De fet, la seva start-up ha desenvolupat un programari que complementa els CRM per ajudar els venedors a ser més eficients i més productius, perquè no només recull informació, sinó que dona eines de venda com l’automatització de correus electrònics, contingut per vendre i estratègies comercials adaptades a cada model d’empresa i el producte o servei que ven. “Es tracta de sistemes intel·ligents d’assistència que donen indicacions al comercial i que, a més, registren automàticament l’activitat, de manera que permeten un increment de productivitat substancial”, descriu Toni Pérez.

Amb aquest programari el temps de formació que requereixen les noves incorporacions als departaments de vendes es redueix i, a més, disposa d’un acompanyament permanent. “Ara estem fent recerca en intel·ligència artificial perquè el programari aprengui dels millors venedors de la companyia i recomani a la resta fer el mateix”, explica Pérez.

Durant un any i mig, Bloobirds es va dedicar a desenvolupar internament el programari, que ha suposat una inversió d’uns 7 milions d’euros, captats de diferents fons, com la gestora de capital risc K-Fund al capdavant i l’Institut Català de les Finances, Bonsai, PROfounders, Encomana, el fons de capital risc de Carlos Blanco i Oriol Juncosa i Extension Fund. A la darrera ronda de finançament s’hi ha unit l’àngel inversor Hugo Arévalo

Amb seu a Barcelona, Bloobirds va néixer sent una start-up global i, de fet, ara com ara el 60% de les seves vendes provenen de l’exterior.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.