El lector escriu

Solucions paral·leles

Potser caldria buscar solucions paral·leles. Tenim un metro elevat a Girona. Només caldria fer miniestacions de tren a diferents punts de Girona, i aprofitar la línea de tren que ja travessa de cap a cap la ciutat, per utilitzar-la com a rodalies. Connectaríem Flaçà, Bordils, Celrà, Sant Julià de Ramis, Sarrià de Ter, Pont Major, Pedret, Devesa, Creu, Emili Grahit, Sant Narcís, centres comercials de Girona sud, Fornells i Riudellots, o sigui, tot, sense haver de fer inversió en línies.

Caldria reforçar amb autobusos Santa Eugènia i Salt. Amb el cost de muntar només les estacions, les quals podrien tenir estacions de Girocleta al costat, taxis, etc., per a la mobilitat final de l'usuari, tindríem un servei a baix cost –no caldrien expropiacions suca-mulla dels polítics–, i la gran solució.

Això podria provocar el retorn d'una xarxa regional de trens: l'una que arribés a la costa des de Flaçà fins a Palafrugell i Palamós, i que tanqués amb Sant feliu i lligués amb la que vingués de Riudellots, Cassà de la Selva i Llagostera, i l'altra, que cobrís des de Sant Julià cap a Banyoles, Besalú, Argelaguer, Sant Jaume de Llierca, Castellfollit fins a Olot, i que lligués amb la que vingués de la part de les Planes d'Hostoles, Anglès –amb ramal cap a Santa Coloma, que acabés a Maçanet Massanes i empalmés amb la línea tradicional– i Salt –que ja quedaria connectada, i s'evitaria el transport públic amb autobús–. A Besalú hi hauria d'haver un enllaç cap a Figueres. Tota la regió connectada: un somni de
futur.

L'Escala (Alt Empordà)



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]