Opinió

LA GALERIA

Una ciutat diferent

Les ciutats que triomfaran seran les que sàpiguen ser diferents i no pas on hi hagi les grans franquícies que trobes aquí i a Dubai

Un carrer comercial amb una botiga amb propietari gallec, al costat una altra botiga d'un català però que també té un empori. Una de mitges i calcetes d'arrel italiana, porta amb porta amb una sabateria de nom molt espanyol. Aquesta fotografia podria ser de pràcticament qualsevol de les ciutats catalanes i espanyoles que es considera que tenen una zona comercial. Les ciutats que triomfaran en el futur seran les que sàpiguen ser diferents, on hi trobis petites botigues multimarca i no pas de les grans franquícies que pots trobar aquí, a Amèrica o a Dubai. Són les que els ciutadans acaben escollint per fer les seves compres, però potser no és la tria que faran d'aquí a poc temps els que volen fer turisme en ciutats autèntiques amb essència única. El carrer Ballesteries és un reducte comercial que dóna a la ciutat de Girona una pàtina d'originalitat que acaba atrapant els visitants. Passejar per aquest carrer i amb una llambregada veure-hi com un artesà treballa la forja o una mica més endavant com hi treballen elements sants permet als estrangers, però també als gironins, comprovar que la ciutat encara conserva la seva ànima. Moltes ciutats s'han venut l'ànima a les marques comercials i Girona faria bé d'evitar-ho.

Entre els elements que diferencien Girona d'altres ciutats hi ha els quioscos. Ahir es començava el procés per desmantellar el de plaça Catalunya, tancat fa uns mesos, i fa unes setmanes van fer tancar el de la Gran Via, amb tota la polèmica associada. Girona tenia fa uns anys sis quioscos de premsa. Ara només en queden dos, un a plaça Independència i un a la Rambla, amb la possibilitat de recuperar-ne un tercer a la zona de l'estació de tren i de busos. Doncs elements com els quioscos també són diferencials respecte a d'altres municipis i estaria bé preservar-ho. És lògic que si no surten els números no es pot mantenir obert qualsevol comerç, però estaria bé que la ciutat no perdés els trets diferencials que la fan única en molts aspectes. Cal lluitar contra la despersonalització de la ciutat amb grans cadenes comercials que ho omplin tot i deixin sense alternativa els compradors. Girona encara no ha perdut l'ànima i ha de lluitar per preservar tot el sector del Barri Vell d'una aura única que emmarqui el que aviat esperem que sigui patrimoni de la humanitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia