Opinió

A la tres

Incompliments que maten

“Cap de les mesures pactades per a l’N-340 s’ha posat en marxa

Desviar els camions de l’N-340 i bonificar els trajectes interns que els residents fan per l’AP-7 són dues reivindicacions històriques del Penedès, el Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre per reduir en nombre d’accidents a la carretera amb més mortalitat de Catalunya. El juliol de l’any passat dos consellers que avui són a la presó, el de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i el d’Interior, Joaquim Forn, anunciaven als alcaldes del territori que el govern havia arribat a un acord amb el Ministeri de Foment per aplicar-los. Els dos consellers els van explicar que Foment acceptava les mesures i que les finançaria però que ara l’executiu havia de tancar l’acord de compensació amb els transportistes, en la línia del que es va fer a les comarques gironines. L’acord havia de fer-se efectiu a principi de l’any 2018.

El que va passar a partir d’aquí és una incògnita. Des del PP, el mateix exdelegat del govern Enric Millo ho havia dit públicament, s’insinua que els dos consellers van anar massa ràpid i que els acords encara no estaven tancats del tot. La Generalitat sempre ha explicat que es va avançar als alcaldes pel nerviosisme que hi havia al territori, amb accidents mortals dia sí dia també, perquè l’acord principal amb Foment ja estava tancat i es creu que el que va passar és que el ministre es va enfadar perquè era ell qui volia penjar-se la medalla. En paral·lel, Foment ha iniciat els tràmits per fer les rotondes que, al seu parer, han de posar fi als accidents. Al seu parer i prou, ja que ni els alcaldes ni el govern català hi creuen, en aquesta solució. Solució, a més, que és encara prou lluny.

La realitat, sempre tan crua, indica que l’N-340 continua sent un punt negre en la xarxa viària catalana, ja que cap de les mesures que es van pactar entre el govern català i l’espanyol s’ha posat en marxa. N’hi ha d’altres, sobretot en àmbits com ara la salut, però el què passa a l’N-340 és un exemple clar que els incompliments maten. El nou govern de Pedro Sánchez té molta feina a fer en poc temps, però faria bé d’apuntar-se complir els seus compromisos en aquesta carretera com a prioritari.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia