Política

L’actualització dels valors cadastrals farà apujar els ingressos per IBI a Lloret

Les bases dels immobles del municipi estaven inalterades des del 1989

La mesura s’afegeix a la puja del tipus inclosa en les ordenances i irrita l’oposició

L’actualització dels valors cadastrals de Lloret de Mar que aplicarà l’Estat espanyol farà augmentar els ingressos municipals per l’impost de béns immobles (IBI) aquest any. El Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) va publicar dissabte (28 de desembre) que la direcció general del Cadastre aplica a Lloret un “coeficient corrector”, segons fonts de l’equip de govern, de Junts i el PSC.

L’actualització, és a dir, el coeficient corrector, podria significar uns ingressos addicionals de 600.000 euros, segons diverses fonts. Les bases dels immobles (la ponència) de les finques de Lloret estaven inalterades des del 1989. Segons el BOE, s’ha d’aplicar el coeficient de l’1,03% –hauria estat de l’1,05% si la ponència hagués estat del 1988, per exemple.

Els ingressos dels 600.000 euros no estaven inclosos en l’informe de l’àrea d’intervenció inclòs en l’expedient del pressupost municipal d’aquest any (75,4 milions). Els comptes es van aprovar el dilluns 16 de desembre amb els onze vots de l’equip de govern (sis de JxCat i cinc del PSC). L’actualització s’afegeix a l’increment del tipus de les ordenances fiscals –del 0,72 al 0,742–, és a dir, a una puja del 3,05%. Aquest increment és ferm des del ple extraordinari de divendres passat al matí i vigent des d’ahir.

El càlcul d’ERC

El portaveu d’ERC, Jordi Orobitg, detalla el que podria significar la puja del tipus d’IBI i l’actualització dels valors cadastrals. Segons ha explicat, una finca que tingui un valor cadastral de 50.000 euros passarà a tenir un valor de 51.500 aquest any. Si l’any passat va pagar 360 euros d’IBI, ara en pagarà 382,13, segons càlculs d’Orobitg, regidor de l’equip de govern en l’anterior mandat. ERC (tres edils) ha demanat explicacions a JxCat i al PSC sobre l’actualització, igual que Ciutadans.

Lloret en Comú (dos regidors) ha criticat l’actualització dels valors cadastrals, que s’afegeix a la puja del tipus de les ordenances. El seu portaveu, Miguel García, lamenta l’opacitat amb què ha dut la qüestió l’equip de govern. “L’equip de govern o bé és incompetent o són uns mentiders”, afirmen en una nota de premsa.

LA DATA

28.12.19
va ser
el dia que el ‘Butlletí Oficial de l’Estat’ (BOE) va publicar l’increment de valors cadastrals de Lloret de Mar.

La regularització dels 1,9 milions

El grup de Ciutadans (quatre regidors) considera que és “escandalós i ridícul” que ara l’oposició hagi comprovat que aquest any hi haurà una actualització dels valors cadastrals a Lloret. Segons el seu portaveu, Jordi Hernández, “l’equip de govern ja era conscient que havia sol·licitat l’actualització, però ho ha volgut amagar”.

Hernández ha recordat que l’Estat havia fet una regularització dels valors cadastrals que farà que el consistori ingressi 1,9 milions d’euros. Ara, hi afegeix, “hi ha l’actualització dels valors”. “S’ha actuat de mala fe”, assenyala.

Els grups de l’oposició també han criticat que el pressupost per al 2020 (75,4 milions d’euros) s’hagués aprovat onze dies abans (el dia 16) del ple extraordinari de divendres, en què es van desestimar totes les al·legacions presentades a les ordenances fiscals. En les ordenances s’hi ha inclòs la puja del 3,05% de l’IBI.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]