Tres morts en dos accidents tanquen una setmana negra a les carreteres

Trànsit demana prudència després que onze persones hagin perdut la vida en tan sols set dies

Passaven pocs minuts de dos quarts de vuit del matí quan va tenir lloc el primer accident mortal de la jornada. Un conductor, veí de Lleida i de 56 anys, circulava per la C-13, a l'altura d'Alcoletge, quan va perdre el control del cotxe que conduïa. El vehicle va anar a parar fora la carretera i l'home, que viatjava sol, va morir a l'acte. Una hora i mitja més tard, al terme municipal d'Albesa, hi va haver el segon xoc mortal, aquest cas amb dues persones mortes. La col·lisió va passar a l'LV-9225 quan una furgoneta, on viatjaven tres persones, va sortir de la carretera per causes que es desconeixen. El conductor, veí de Sabadell i de 71 anys, i un dels ocupants, que anava indocumentat, van morir a l'acte, mentre que la tercera persona que anava a la furgoneta va quedar ferida greument i va ser evacuada a l'hospital Arnau de Vilanova de Lleida. També a la demarcació de Lleida, hi va haver un altre accident mortal dissabte, el conductor d'un ciclomotor va morir a Balaguer quan va xocar contra un cotxe.

El balanç del cap de setmana, amb quatre víctimes mortals, tanca una setmana negra a les carreteres catalanes, en què han mort un total d'onze persones. L'accident mortal més aparatós va succeir dimarts a l'AP-7, a Vilobí d'Onyar, quan sis camions van xocar en cadena per culpa d'un cotxe que hi havia avariat a la calçada. Una camionera va morir en l'accident. A Artés (Bages) i a l'Arboç (Baix Penedès), dos accidents van deixar un trist balanç de quatre persones mortes. En el cas de l'Arboç, el camioner implicat en l'accident va quedar detingut per homicidi imprudent per haver maniobrat i haver provocat l'accident.

L'accidentalitat dels camions, a debat

Representants del col·lectiu de transportistes, responsables de trànsit i del transports i parlamentaris van debatre divendres sobre la seguretat viària i el transport de mercaderies, en unes jornades organitzades per l'associació de Prevenció d'Accidents de Trànsit (PAT). El transport de mercaderies suposa un 14% de la mobilitat de la xarxa viària, va recordar el director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya, i va demanar al sector que respecti els límits de velocitat, la distància de seguretat i el descansos. «No volem criminalitzar el sector, perquè la immensa majoria compleixen la norma, però cal tenir en compte que en el 24,9% dels accidents mortals i greus hi ha camions implicats», va assenyalar Pérez Moya. Els parlamentaris que van participar en les jornades van advocar per incrementar el transport de mercaderies en tren per millorar la seguretat viària. Els assistents van coincidir a apostar per la formació com a instrument de prevenció.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.