Infraestructures i serveis

Adif i Badalona tanquen l’acord pel canal del port

Salvat el principal impediment de l’obra, la construcció d’un pont elevat de 180 metres perquè hi passi el tren

Forma part del gran projecte de transformació del barri del Gorg aprovat el 2003

L’Ajuntament de Badalona ha arribat a un acord amb Adif per elevar el tren a la ciutat i, d’aquesta manera, construir el canal del port. Així ho van anunciar aquest dilluns la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, i l’alcalde de Badalona, Rubén Guijarro, als qui han acompanyat la nova delegada del govern central a Catalunya, Maria Eugènia Gay, en la que ha estat la seva primera visita oficial des que va assumir el càrrec, i el gerent de Marina Badalona, Imanol Sanz. Un dels principals obstacles del projecte del viaducte havia estat el tren, ja que aquest travessa la ciutat per terra en paral·lel al mar. Amb aquest acord es dona llum verda a la construcció d’un pont ferroviari, que afectarà a un tram de 180 metres.

Unió amb el port

El canal -que s’endinsarà a la ciutat uns centenars de metres i permetrà la navegació de petites embarcacions- es preveu que estigui acabat l’estiu del 2024, quan es pugui unir amb el port després de la finalització del pont pel tren

L’alcalde de Badalona, Rubén Guijarro, va qualificar l’acord d’”històric”, ja que aquest era necessari per completar les obres, que tindran un cost aproximat de 12 milions d’euros, segons fonts municipals. Guijarro va comentar que el govern central ja ha fet els “deures”, i ara serà l’Ajuntament Badalona qui haurà d’aportar 3,8 milions d’euros per completar l’obra. En aquest sentit, Guijarro ha aprofitat per demanar a l’oposició avalar els comptes que presentarà el seu equip de govern on es contemplarà aquesta despesa. El canal del port, ha augurat l’alcalde, facilitarà una bona connexió amb el futur entorn de les Tres Xemeneies i generarà “un bon entorn” per als veïns del barri del Gorg.

Nova centralitat

La ministra Raquel Sánchez també va reivindicar que Badalona “es torna a situar al mapa” i va aplaudir que “segueixi transformant-se”, al mateix temps que va assegurar que, amb la construcció del canal del port, la ciutat comptarà amb “una nova centralitat”. La setmana passada, l’empresa pública Marina de Badalona va licitar els treballs d’adequació dels primers 250 metres de canal amb un pressupost de 2,6 milions d’euros i un termini de nou mesos.

Aquest projecte es va aprovar el 2003 sota el mandat de la socialista Maite Arqué. El canal del port era part d’una gran reforma al barri de Gorg. La zona, fins llavors plena de fàbriques i immobles abandonats, s’havia de transformar en una àrea residencial i moderna amb edificis de primera categoria i connectats al mar. A més, el projecte incloïa una escola, una biblioteca, un centre d’assistència primària, una residència per a gent gran i un centre cívic.

LES XIFRES DEL NOU CANAL DEL PORT

18
anys des de l’aprovació
del primer pla urbanístic del barri de Gorg
16
milions d’euros
és el preu total del projecte. Ho finançarà l’Ajuntament de Badalona i el ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Augmenten un 70% les agressions al col·lectiu LGTBI

BARCELONA

Un mort i més de 80 ferits pel xoc de dos trens a Sant Boi

barcelona
La gossera de l’Alt Empordà ja camina

La gossera de l’Alt Empordà ja camina

FIGUERES

Una unitat al Trueta tracta la violència sexual a menors

GIRONA
SALUT

Constituïda la comissió que estudiarà la futura ampliació de l’hospital Clínic

EULÀLIA FIGUERAS CIVIT

“El Marroc és un país diferent, que activa tots els sentits”

barcelona

El govern de Salt aprova en solitari preveure 6 milions per a la compra de la Gassol

Salt

Alerta pel nou asfalt de la carretera de Sant Aniol

Sant Aniol de Finestres

La fabricació de la Girocleta s’encareix un 33 per cent

Girona