Una patent desenvolupada per investigadors de la Universitat d'Alacant s'estén pels cinc continents
Present en més de vint països, elimina la tinta impresa del plàstic i el deixa perfectament preparat per a una nova impressió i ús
Per primera vegada, una patent desenvolupada per investigadors de la Universitat d'Alacant s'estén a una vintena de països. En concret, la tecnologia de l'empresa de base tecnològica Olax22 que aconsegueix eliminar la tinta impresa del plàstic i el deixa preparat per a una nova impressió i ús, ja ha arribat a nombroses països com el Brasil, Xile, Marroc, Mèxic, Rússia, USA, Vietnam, Indonèsia, Japó, Sud-àfrica, Corea del Sud, Colòmbia, Perú, Argentina, Índia, Xina, Austràlia, Unió dels Emirats Àrabs i Canadà.
És la primera vegada que la Universitat d'Alacant realitza una extensió d'una patent tan massiva. Aproximadament, de dues-centes patents solament deu aconsegueixen estendre's a Europa o Amèrica, però mai a tants països com aquesta vegada, segons assenyalen des del Servei de Gestió de la Investigació i Transferència de Tecnologia (SGITT-OTRI) de la UA.
La clau per haver assolit aquest gran repte ha sigut la col·laboració entre Olax22 i una multinacional del sector de l'enginyeria que es van unir en una nova empresa, Cadel Deinking SL, amb el propòsit de comercialitzar la tecnologia desenvolupada pels investigadors del Departament d'Enginyeria Química de la Universitat d'Alacant.
Cadel Deinking, a la qual pertany la llicència exclusiva d'aquesta tecnologia, ja disposa d'una planta de demostració construïda a Sant Vicent del Raspeig per a desenvolupar la tècnica del destintat a escala comercial.
Per a Cadel Deinking constitueix una oportunitat de negoci perquè li permetrà protegir la seua inversió de possibles còpies en altres països, assenyala l'investigador del Departament d'Enginyeria Química de la UA, Andrés Fullana, el qual assegura que «és un orgull per al nostre grup que la tecnologia desenvolupada en la Universitat d'Alacant s'estenga a tants països».