Infraestructures i serveis

mobilitat

afectacions a rodalies

L’obra de la Sagrera força un tall de tres mesos a l’R2 i l’R11 des de dissabte

Dissabte i diumenge i del 3 al 10 de desembre les dues línies acabaran a Montcada

Des de dilluns fins al 2 de desembre l’estació final serà Sant Andreu

El trasllat de totes les vies d’ample convencional dels trens de Rodalies i regionals al túnel definitiu de la futura estació de la Sagrera obliga a iniciar aquest dissabte un tall que durarà gairebé tres mesos a l’R2 Nord de Granollers i a l’R11 de Maçanet-Massanes/Portbou que passa pel corredor del Vallès –el corredor de l’R1 del Maresme ja passa pel túnel definitiu de la Sagrera des del desembre del 2020, tot i que el trasllat de vies de l’R2 Nord de Granollers al túnel compartit també obligarà a fer talls puntuals a la línia del Maresme–. Anem a pams.

El tall comença aquest cap de setmana, 17 i 18 de setembre, quan els trens de l’R2 Nord i l’R11 acabaran el trajecte a Montcada i Reixac. Des d’allà, els passatgers provinents de Girona i el Vallès hauran de reprendre el viatge a Barcelona anant a peu a l’estació adjacent de Montcada-Manresa, on podran agafar les línies R4, R12 o R7. A més, tindran un servei alternatiu de busos cada quinze minuts entre Montcada i Reixac i la Sagrera-Meridiana.

Des del dilluns 19 de setembre fins al 2 de desembre, l’estació terminal ja no serà Montcada, sinó la nova de Sant Andreu, que permetrà enllaçar amb l’L1 del metro. Durant aquestes onze setmanes, l’R11 farà parada a totes les estacions entre Granollers Centre i Sant Andreu per tal que, juntament amb els trens de l’R2 Nord, hi hagi un comboi cada quinze minuts els dies feiners i cada mitja hora els festius. Per als passatgers que no vulguin agafar el metro, també hi haurà dos serveis de busos cada quinze minuts en les hores punta que uniran Granollers Centre amb Sagrera-Meridiana de manera directa i, d’altra banda, Sant Andreu amb Sagrera-Meridiana.

La darrera fase del tall serà del dissabte 3 al dissabte 10 de desembre, quan, de nou, els trens de l’R2 Nord i l’R11 acabaran el recorregut a Montcada i Reixac i els passatgers tindran les mateixes alternatives de transport que durant aquest cap de setmana. Lògicament, els nous recorreguts i alternatives de transport valen en sentit invers, si es vol sortir de Barcelona cap a Granollers o cap a Maçanet-Massanes/Portbou.

Els talls no afectaran l’R2 Sud, però evidentment l’R2 Nord no arribarà a passeig de Gràcia, Sants ni l’aeroport del Prat –la línia de l’aeroport acabarà a l’estació de França–. Els abonaments gratuïts són vàlids per a tots els trajectes.

L’R1 finalitzarà a Badalona tres caps de setmana

El trasllat de l’R2 Nord i l’R11 al túnel definitiu de la Sagrera obliga a fer talls puntuals durant tres caps de setmana a l’R1 del Maresme, amb la qual compartiran túnels a la Sagrera. El primer també començarà aquest dissabte, dia 17, i s’allargarà fins dilluns 19, quan el tram de l’Hospitalet de Llobregat a Badalona queda sense servei. En els dos sentits, els passatgers de l’R1 de Maçanet-Massanes iniciaran o finalitzaran trajecte a l’estació de Badalona, on podran transbordar a la línia L2 de metro a Badalona Pompeu Fabra. El mateix tall i les mateixes alternatives de transport es repetiran els caps de setmana del 29 i 30 d’octubre i del 12 i 13 de novembre. El tall de tres mesos a l’R2 Nord i l’R11 és obligat segons el Ministeri de Transports per l’obra en 4,3 km de la Sagrera a Sant Andreu per l’aixecament d’estructures, la cobertura del túnel i el rebaixament de cota. Els talls a l’R2, l’R11 i l’R1 afectaran uns 73.000 viatgers en els dos sentits en dia feiner.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.