Societat

Placeta de l’1 d’Octubre, a Sant Feliu

Està ubicada al costat de l’escola

S’inaugura avui, que és festa major

Sant Feliu de Pallerols es convertirà en el tercer municipi de la comarca de la Garrotxa que posa el nom de l’1 d’Octubre a un espai públic perquè perduri la memòria dels fets a l’entorn del referèndum d’autodeterminació celebrat aquell dia i en homenatge a tots els que hi van participar. Es tracta d’un espai al costat de l’escola pública Rocalba, que fins ara els veïns anomenaven la placeta de l’Escola.

És un espai especialment simbòlic, perquè s’hi va celebrar una assemblea pública la vigília del referèndum amb una massiva participació de veïns. Recentment, a les Planes d’Hostoles, es va substituir el nom de la plaça d’Espanya pel de l’1 d’Octubre i encara més recentment, a Olot, el de la plaça del Teatre.

Festa major

La inauguració, que es farà avui a dos quarts d’una de la tarda, és un dels actes de la festa major de Sant Feliu de Pallerols, una de les més tradicionals del país, sobretot per la cercavila (17.00 h, avui) i les ballades dels cavallets i gegants (demà, 17.30 h, a la plaça de l’Església; i dilluns, 18.00 h, al Firal). Es va iniciar ahir amb el pregó a càrrec de l’escriptor Josep Valls i de l’historiador Xavier Solà, i amb la primera de les tres nits de ball.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

El Liceu es tenyeix de verd

Barcelona
TERRY VIRTS
ASTRONAUTA RETIRAT DE LA NASA

“Hauríem hagut de deixar de col·laborar amb Rússia”

Barcelona
Societat

Fer lluir la masia del bandoler

viladrau
Turisme de Congressos

L’aposta per les fires i congressos

Barcelona
NORMA ISABEL JAVIER GÓMEZ
MIGRANT HONDURENYA

“Les coses bones, tard o d’hora, acaben succeint”

girona
Dues morts a les platges de la Costa Brava
societat

Dues morts a les platges de la Costa Brava

girona
Mor la passatgera d’un cotxe en una col·lisió contra un conductor begut
Vilademuls

Mor la passatgera d’un cotxe en una col·lisió contra un conductor begut

barcelona
Olot

L’ACA obliga a preveure una depuradora en la nova promoció de pisos socials vora el Fluvià

Olot
Comerç

“Cal Ros de plaça” compleix cent anys

BANYOLES