Societat

Empenta a la 6/49 i altres

L’EAJA vol modernitzar i donar impuls als altres jocs catalans

La 6/49 ha incorporat amb èxit un nou sorteig el dilluns i ja en fa tres a la setmana

Quan l’any 1987 va néixer la Loteria de Catalunya, es va distingir molt per la seva innovació, no només pel fet d’aportar noves maneres de comercialització, per uns nous tipus de joc, sinó també per la seva imatge. “Tenia una estètica innovadora, que va sorprendre en un moment que només hi havia una loteria de tota la vida i sempre havia fet les coses d’una manera”, explica el director de Loteria de Catalunya, Jaume Torrabadella. Doncs la sorpresa que es va generar aleshores “és la que volem recuperar, per tornar a agafar un lligam amb els nostres jugadors, un lligam que s’ha afeblit en aquests trenta anys”, explica.

L’Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat, doncs, està pensant nous productes, noves maneres de comercialització per donar un nou impuls als seus jocs, més enllà de la Grossa, i revitalitzar la imatge de la 6/49, el Trio, el Super10. Una novetat d’aquest mes de maig passat –va començar el dia 28– és la introducció d’un nou sorteig setmanal de la 6/49, que està donant molt bons resultats. Fins al maig només se’n feien dos, un el dimecres i un altre el dissabte. Ara se’n fa un tercer el dilluns. “Aquest nou sorteig setmanal està funcionant molt bé. Molt millor del que ens esperàvem”, diu Torrabadella.

Les loteries catalanes van fent forat, però a dia d’avui només representen un 5% davant el gegant que és la loteria espanyola, amb una tradició de 250 anys. A casa nostra, un dels pocs països del món on coexisteixen (i competeixen!) dues loteries de l’administració, també tenim l’ONCE que, tot i que és una fundació privada, va néixer a Barcelona a principis del s. XX amb intencions benèfiques i té una llarga tradició. Tot i això Loteria de Catalunya vol ser un referent. “Nosaltres com a Loteria de Catalunya, no només la Grossa, som molt ambiciosos i volem ser la loteria de referència al nostre país. No serà en un any ni en dos però sí que tenim la voluntat de ser-ho”, explica el director general.

Un dels canals de venda que més creixen però que es té intenció de potenciar més és el d’internet. No tant en la Grossa com en els altres jocs. En el sorteig de la Grossa encara és majoria qui prefereix tenir el bitllet físic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]