Societat

GIRONA

La nova mobilitat urbana, a la Sea Otter

La setena edició del festival ciclista Sea Otter Europe aborda la necessitat de repensar la mobilitat urbana per tal que les ciutats del futur siguin més sostenibles i amables. Durant la jornada de divendres van tenir lloc les conferències de la Sea Otter Connect, en la qual els professionals del sector i les administracions van poder debatre sobre les propostes de mobilitat urbana i transformació de les ciutats.

A més, l’espai firal ha estrenat una àrea dedicada exclusivament als fabricants, proveïdors i entitats que treballen per oferir alternatives de desplaçament sostenible per les ciutats. Es tracta de la Mobility European Festival. L’embranzida per les noves propostes de mobilitat, que la implantació de Zones de Baixes Emissions (ZBE) i la pandèmia de covid-19 han acabat d’impulsar, es nota amb la infinitat de gammes de bicicletes elèctriques exposades a la Mobility European Festival: bicicletes de passeig, de trekking, de muntanya, plegables o de càrrega, entre d’altres. “Ara mateix és la forma més ràpida de desplaçar-te per Girona”, assegura Marc Sabrià, director de producció d’Ecobike, marca nascuda a la Bisbal d’Empordà que té el seu centre de producció a Polònia. Assegura que la venda de bicicletes elèctriques s’ha disparat des de l’esclat de la pandèmia amb un client per sobre dels 45 anys d’edat. Ecobike, proveïdor de les bicicletes de la Girocleta –les úniques que fabrica que no són elèctriques– també proveeix flotes de bicis personalitzades per a empreses que han decidit que els seus treballadors es desplacin, en hores de feina, d’aquesta manera. És el cas, per exemple de Finques Saura, amb seu a Girona, en què els comercials fan les visites amb una bici elèctrica de l’empresa, fabricada per Ecobike.

Des de fa menys de dos anys, també ha entrat en el sector de les bicicletes elèctriques Gas Gas, històrica marca de motos d’enduro i trial nascuda a les comarques de Girona però absorbida pel grup KTM el 2021. En aquest cas, però, amb la fabricació de bicicletes elèctriques d’enduro de mercat perfil esportiu, atès que no en fabriquen ni d’urbanes ni de passeig. De moment tenen dues gammes, una d’entrada, amb preus a partir de 2.000 euros, i una altra d’alt nivell, amb preus de fins a 10.000 euros. “Tenim tot tipus de clients, des de puristes que les volen per sortir a disfrutar per la muntanya fins a gent que s’ha introduït en aquest moment amb la pandèmia de covid”, explica Guillem Jorba, responsable de màrqueting de Gas Gas.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia