Societat

TRÀNSIT

Un 17% de la xarxa viària té un risc molt alt d'accidentalitat

La carretera més perillosa és la BV-2041, entre Gavà i Berga, segons l'estudi d'EuroRap

Lleida és la demarcació amb la proporció de quilòmetres amb més perillositat

La carretera BV-2041, entre Begues i Gavà, al Baix Llobregat, encapçala per tercer any consecutiu el rànquing de trams més perillosos de la xarxa viària catalana, segons l'estudi EuroRap 2011-2013. Un 17% dels trams analitzats a Catalunya presenten un risc molt alt de tenir un accident, mentre que el risc alt s'ha detectat en un 15% de les carreteres analitzades. En total suposen uns 1.900 quilòmetres dels 3.469 analitzats.

Lleida és la demarcació amb una proporció de quilòmetres més perillosos, amb un 36,5% dels trams amb risc alt o molt alt, percentatge que se situa entorn del 34% a les demarcacions de Girona i Barcelona, i del 20% a Tarragona.

Cinc dels sis primers trams del rànquing [vegeu gràfic] repeteixen respecte a l'estudi referent al trienni anterior, malgrat que en alguns casos s'han fet actuacions per millorar la via. És el cas de la carretera Gavà-Begues, on s'ha millorat la senyalització de la separació de carrils. Això s'ha traduït, segons el responsable de Mobilitat Terrestre del govern, Xavier Flores, en un descens de l'accidentalitat del 80% a la via.

L'N-260/N-252 entre Alp i la frontera francesa és el segon tram més perillós, seguit del tram entre Terrassa i Sentmenat de la C-1415a, la BP-1417 entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès, la C-16 entre Bergà i Bagà i la B-502 entre Vilassar de Mar i Argentona.

Trams amb accidents

L'estudi d'EuroRap, en el qual han col·laborat el RACC, el Departament de Territori, el Servei Català de Trànsit i la Diputació de Barcelona, també analitza els trams amb més concentració d'accidents. La C-31 entre el Prat de Llobregat i l'Hospitalet és el tram amb més sinistres per quilòmetre, seguida de la C-58 entre Barcelona i Cerdanyola del Vallès o entre Terrassa i Vacarisses.

El director de la Fundació RACC, Miquel Nadal, va indicar que la situació està millorant i l'accidentalitat s'està reduint. Així va destacar la bona feina feta per les administracions i va posar com a exemple la decisió de prohibir el pas de camions per l'N-II a Girona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Tornen les malalties victorianes

Londres

El romanticisme de l’espàrrec

Gavà
CRÒNICA

El futbol no s’acaba al minut 90

Olot

Un poemari que reflexiona sobre la vida i la poesia

Olot

Comença l’espectacle

Barcelona
VIDRERES

Tres grans illes de contenidors als accessos d’Aiguaviva Parc

VIDRERES
Equipaments

Reclamen a Collboni un casal d’avis als jardins de Pedralbes

Barcelona
Patrimoni

Jornades sobre el monestir de Sant Jeroni de la Vall d’Hebron

Barcelona
Urbanisme

Obre el primer tram d’un carril bici a la travessera de les Corts

Barcelona