Societat

Abrigats a ‘low cost'

ROBA ·

L'anunci de l'onada de fred ha provocat una allau de compres de roba d'abric, tot i que s'ha optat gairebé sempre per la més barata

Els més venuts han estat els calefactors de baix preu però consum elevat

Les reiterades advertències sobre l'arribada d'aquesta onada de fred siberià que ara tenim al damunt han fet que molts previsors s'equipessin bé per evitar que les baixes temperatures els deixin confinats a casa. I, per si arribava el cas d'haver-se de quedar dins l'habitatge, els cautelosos s'han proveït de tot el que cal per estar com més calentó millor. Sabent que el fred és passatger, la majoria han cobert les necessitats momentànies amb els productes més barats, low cost.

Les baixes temperatures han servit d'excusa perfecta a uns quants per aprofitar les rebaixes i anar a comprar la roba d'abric que es resistien a adquirir pensant que aquest any l'hivern havia passat de puntetes. Al Decathlon de Mataró era gairebé impossible trobar un polar, i menys si volies els que aquesta cadena de botigues d'esport anomena de “primer preu”, és a dir, els més barats. Calia mirar i remirar entre els prestatges desendreçats per trobar aquella peça d'abric que es buscava. Pensant que la nevada de dijous s'assemblaria a la de fa dos anys, molts pares van aprofitar per equipar els més menuts amb tot el necessari perquè poguessin gaudir de la neu: descansos, guants, gorres i, fins i tot, trineus i pales “van volar” del Decathlon de Manresa. Utensilis que probablement hauran quedat guardats dins d'un armari per a la pròxima ocasió.

El petit comerç també s'ha beneficiat de les baixes temperatures i ha venut guants, gorres i bufandes que ja creien que quedarien en estoc. Alguns botiguers, fins i tot, s'han tret del damunt samarretes de pelfa que “feia anys que no venien”. En aquests establiments de proximitat era molt difícil que el client es beneficiés de grans descomptes i el màxim que aconseguia era que li treiessin l'“escaig”.

Els que també han venut més del previst han estat les botigues d'electrodomèstics. Des de la central de Media Markt expliquen que el producte estel·lar han estat els calefactors. “Hem venut més calefactors que radiadors perquè els clients busquen una solució provisional, més barata. Tot i que són aparells que gasten més”, argumenten. Diuen que no han esgotat cap producte, però sí que és cert que d'alguns models n'han demanat més, per si les baixes temperatures s'allarguen. Els que sí que han exhaurit existències han estat els del Basar Daniel de la Barceloneta. Segons recollia l'agència de notícies ACN, el seu propietari assegura que en dos dies han venut més que en totes les festes de Nadal i s'han quedat “sense res”. Aquest botiguer explica que la d'aquests dies és una “venda fàcil, els primers articles que van volar van ser radiadors petits i calefactors amb preus d'entre 20 i 70 euros”.

Mentre que alguns negocis han fet el seu agost a mig hivern, altres han hagut de baixar la persiana abans d'hora. És el cas de les terrasses que hi ha en barris barcelonins com ara l'Eixample i la Barceloneta, on divendres a la nit de res van servir les estufes i les mantes que tenen a disposició dels clients per evitar que passessin fred. Els que es van atrevir a sortir, buscaven lloc a l'interior dels locals i els fumadors sortien poc a fer un cigarret perquè se'ls glaçaven les mans.

Beneficis per a uns i pèrdues per a uns altres
Les botigues d'esports i electrodomèstics han augmentat el nombre de vendes, mentre que les terrasses dels bars han tingut menys clients.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.