Foment iniciarà a la fi d'aquí a un mes les rotondes de Sant Pere Molanta a l'N-340

Els alcaldes de la zona atribueixen el començament de les obres a la pressió conjunta que han fet

El president de l'associació de propietaris del polígon industrial de Sant Pere Molanta, Albert Calzada, va celebrar ahir la millora dels accessos al polígon després de reclamar-la durant més de deu anys. La seva no era l´única cara de satisfacció. Tort, Escala i De la Cruz també celebraven l'inici de les obres –després de confirmar-se que el 17 de març s'havien adjudicat amb un pressupost de 2,8 milions d'euros– i l'atribuïen a la pressió conjunta que han fet els alcaldes.

El Ministeri de Foment va plantejar el 2004, després de les demandes dels empresaris i les queixes dels ajuntaments, una solució per a l'accés als veïns de Sant Pere Molanta en què es preveia un pont a tocar de Sant Cugat Sesgarrigues. La seva alcaldessa, Rosa Maria Escala, s'hi va negar per l'impacte que suposaria i, amb el suport dels alcaldes, va proposar una rotonda per als veïns de Sant Pere Molanta més a prop de Sant Cugat, per permetre amb els anys un nou eix d'entrada a aquest nucli i una solució diferenciada al polígon d'Olèrdola. Foment s'hi va negar perquè preveia fer passar el desdoblament de l'N-340 per aquest punt però, un cop es va acabar imposant que l'eix passarà paral·lel a l'autopista, gràcies al pla director, el ministeri va cedir, entre altres raons perquè les rotondes permetran reduir la velocitat de la via, que és el que pretén Foment.

L'alcalde d'Olèrdola, Josep Tort, va celebrar ahir la solució, perquè permetrà als veïns de l'Arboçar, Sant Pere Molanta i Can Trabal accedir a la via amb seguretat i millorar les condicions del polígon, on es preveu una ampliació perquè s'hi instal·lin unes trenta empreses més.

28.000 vehicles al dia

El Ministeri de Foment va prioritzar la construcció d'aquestes dues rotondes, la del polígon i la que donarà servei als veïns, després de comprovar que la meitat dels 28.000 vehicles que hi passen, entre cotxes i camions, s'aturen al polígon industrial i veure l'índex d'accidents i topades que hi ha a l'enllaç de la carretera BV-2415, la carretera local que dóna accés a Sant Pere Molanta. Aquestes, però, no van ser les úniques raons: els projectes per fer les obres ja estaven previstos i tenien pressupost. Una vegada s'hagin executat les obres d'aquestes dues rotondes, que podrien estar acabades entre final d'any i principi del vinent, es començarà a projectar les altres dues rotondes que quedarien per fer a la comarca a l'N-340. La que es construirà davant d'Avinyó Nou i la que es farà per accedir a Sant Pau d'Ordal. Aquest darrer punt ha estat denunciat en diverses ocasions per l'Ajuntament per la seva perillositat. Fa anys un accident mortal va provocar una manifestació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona