L'Alt Camp considera «discriminatori» que se l'exclogui de la xarxa de rodalies prevista en el PDM

El Consell Comarcal farà al·legacions al pla director de la mobilitat de Tarragona

«Desproporcionada» i «discriminatòria», d'aquesta manera qualificava ahir el Consell Comarcal de l'Alt Camp –la seva presidenta, Carme Mansilla, i el conseller de Mobilitat, Mateu Montserrat– la consideració que s'ha tingut de l'Alt Camp en el pla director de la mobilitat (PDM) de Tarragona en la presentació de la dotzena d'al·legacions que l'ens comarcal formularà al tràmit d'informació pública d'aquest pla de mobilitat en vista que el document no presenta millores ni canvis significatius pel que fa a l'Alt Camp.

Una de les principals demandes és la inclusió de Valls en la xarxa de rodalies del Camp. Es vol deixar constància que no es pot entendre un servei sense tenir en compte la capital de comarca i l'Alt Camp en general, on hi ha una freqüència de trens «irrisòria» que no s'ha incrementat i que la deixa pràcticament aïllada, un fet que consideren que és un obstacle greu per al desenvolupament de la comarca. En aquest sentit, es demana que la línia de Picamoixons fins a Sant Vicenç de Calders també sigui considerada com a rodalies del Camp. El document del PDM no concreta la millora de la connexió ferroviària de l'Alt Camp amb Barcelona i Lleida, la qual cosa també s'inclou dins el plec de demandes.

Una altra dels suggeriments que en forma d'al·legació demana el Consell Comarcal, fent sentir la veu de l'Alt Camp, és la creació d'una nova línia d'aportació a l'estació del TAV del Camp, independent del servei entre Valls i Tarragona, així com la connexió directa amb l'aeroport de Reus. Finalment, també es reclama la connexió dels polígons de la comarca a la futura línia de mercaderies.

Promoció del transport públic

C.g

A l'Alt Camp hi ha moltes persones que no agafen el transport públic perquè és inexistent o perquè l'oferta no s'adapta a les seves necessitats. Tenint en compte aquesta realitat, l'ens demana que s'elaborin propostes a partir de la demanda potencial que hi hauria d'un servei i que es prengui la promoció del transport públic com a punt de partida. Quant a les línies d'autobús es demana l'elaboració d'una informació senzilla de la xarxa, comprensible per als usuaris. També que es tingui en compte la connexió dels CAP de l'Alt Camp amb tots els municipis als quals donen servei, en transport públic, ja que hi ha municipis que no tenen connexió amb els respectius centres i fins i tot és dona el cas d'un municipi, Mont-ral, que no té parada d'autobús.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona