Infraestructures

Ana Pastor es compromet, de nou, a acabar l'N-II

Després de la inauguració del tram entre Caldes de Malavella i Sils i l'inici de les obres cap a Maçanet, els alcaldes són escèptics respecte al compliment dels terminis marcats

Potser perquè era el dia que el segon premi de la grossa de Nadal havia deixat unes engrunes a Girona capital, el 22 de desembre, quan va inaugurar el desdoblament de la carretera Nacional II que uneix Caldes de Malavella i Sils, la ministra de Foment, Ana Pastor va anunciar que es reprenien les obres fins a arribar a Maçanet; també que el mes de gener es començaria a treballar en el tram entre Medinyà i Orriols i les màquines estarien sobre el terreny per tirar endavant les millores dels enllaços de Pontós, Garrigàs i Tordera. Tot i els molts incompliments de l'administració central, la promesa, que sembla ferma, es contradiu amb el que es pot derivar d'una lectura dels pressupostos de l'Estat per al 2015, en què tan sols es destinen 5,5 milions d'euros per a tots els projectes de les nostres comarques. Per ser una qüestió de fe, però, la ministra pel Govern central, va dir que la carretera Nacional II és una prioritat. Tot i que en el tram entre Sils i Caldes, de 6,7 quilòmetres, l'Estat hi ha invertit 45 milions d'euros –33,9 en obres i la resta en la redacció del projecte–, els alcaldes presents a l'acte van recordar les morts i els sacrificis que el retard havia suposat per aquesta zona de la Selva. El següent tram, Sils-Maçanet, de 2,7 quilòmetres, que està pressupostat en 21,3 milions d'euros, actuarà com la prova del cotó per a una ministra que ha reconegut que el desdoblament de l'N-II és una reivindicació històrica i un pas fonamental per convertir una ruta que suporta 20.000 vehicles diaris “en una via d'alta capacitat”.

LA XIFRA

20.000
vehicles
són els que circulen diàriament per la N-II al seu pas per les comarques gironines.

LA DATA

22.12.2014
Amb set anys de retard, es va inaugurar el tram Sils-Caldes, en què s'han invertit 45 milions d'euros.

Set anys de penitència

El dilluns 22, nit de lluna nova, es va posar en funcionament el desdoblament del tram Caldes-Sils de la Nacional II, en què es va començar a treballar l'agost del 2007. Set anys després que s'estrenés el primer tram, el de Fornells a Caldes, i amb més d'onze mesos de retard sobre els terminis establerts pel Partit Popular quan el 2011 va arribar al poder, la finalització de les obres d'aquest tram ha estat una odisse. S'hi han alternat les complicacions derivades de la meteorologia –sobretot la pluja–, els robatoris i l'aturada parcial del projecte, l'any 2009, perquè una de les empreses que s'integrava a la UTE va fer fallida. El 2011 el govern socialista va tornar a posar el tram a licitació i va adjudicar-lo provisionalment a Acciona, però no va ser fins al 2012, ja amb el PP, que es va fer l'adjudicació definitiva i la carretera paralitzada feia tres anys i mig es va tornar a engegar. Hi havia el compromís d'acabar-la en quinze mesos, però en van tardar vint-i-sis.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona