Infraestructures i serveis

Ultimàtum del govern a Monbus pel seu servei, a Igualada

La Generalitat encarregarà una auditoria de la línia que va fins a Barcelona

El servei fa molts anys que té queixes

El servei de l'empresa Monbus Hispano Igualadina en la línia entre Igualada i Barcelona acumula queixes des dels anys 90, i ni la incorporació de noves expedicions amb la línia expres.cat ni les recents sancions del Departament de Territori de 20.000 euros han aconseguit posar fi a les múltiples queixes dels usuaris, que també es produeixen en altres línies gestionades per la companyia, com ara la de Manresa o Vilafranca del Penedès.

Busos que no passen o que ho fan amb retard són situacions quotidianes en una de les línies amb més passatgers del país: l'any 2016 va tenir 921.000 usuaris.

El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, es va reunir ahir a l'Ajuntament d'Igualada amb alcaldes i regidors dels municipis als quals dona servei la línia i va anunciar que la Generalitat de Catalunya, a través de l'Autoritat del Transport Metropolità, encarregarà una auditoria externa per avaluar el servei que està prestant la companyia en la línia entre Igualada i Barcelona, per a la qual té concessió fins a l'any 2028.

Segons va explicar Ricard Font, l'auditoria consistirà en un seguiment diari del servei, la realització d'enquestes als usuaris i l'anàlisi dels vehicles que presten el servei. Els resultats d'aquesta avaluació haurien de fer-se públics abans de l'estiu.

Font va assegurar que aquesta és “l'última oportunitat” que la Generalitat dona a l'empresa per millorar el servei, i considera que l'auditoria “servirà tant per sancionar, si així s'escau, com també per fer propostes reals de millora”. L'horitzó és una millora del servei de la qual el titular d'Infraestructures i Mobilitat no té cap mena de dubte: “La concessionària no té alternativa; o surt o surt.”

Per valorar la diagnosi i per consensuar les possibles millores –que s'haurien d'implementar a principis del curs escolar que ve– s'ha creat una comissió de seguiment integrada pels Ajuntaments d'Igualada, Castellolí, el Bruc, Collbató, Abrera, Esparreguera i Martorell, per la Generalitat i per l'Autoritat del Transport Metropolità.

L'alcalde d'Igualada, Marc Castells, reivindica les millores aconseguides en els darrers anys, amb l'augment en 50.000 usuaris de la línia després de la incorporació dels busos exprés. Però Castells reconeix que “encara tenim la sensació que l'empresa no ofereix un bon servei”.

L'empresa diu que a Manresa ha corregit “les deficiències heretades”

c. oliveras

Hispano Igualadina-Monbus va emetre ahir un comunicat en què va assegurar que els nous horaris de la línia Manresa-Barcelona que entraran en vigor dilluns “corregeixen notables deficiències dels horaris heretats de l'anterior concessió”, una afirmació que no comparteix el col·lectiu d'usuaris, que sempre s'ha mostrat partidari que Bages Exprés pogués continuar prestant el servei.

Per a Monbus, però, els nous horaris permetran “pal·liar moltes de les expectatives errònies que la concessió va generar en els usuaris” des que a mitjan desembre es va fer càrrec de la línia. La companyia també va explicar que “Monbus sempre ha complert estrictament, i ho continuarà fent, amb les obligacions heretades, però ara podrà aplicar millores substancials en el servei gràcies a les directrius” que ha emès la Generalitat. Segons Monbus, els canvis aniran en dues direccions: per una banda, s'ajustaran les arribades a la realitat horària (fins ara tardaven molt més del que deia el paper) i, de l'altra, reforçaran el servei amb més sortides simultànies des de Manresa i Barcelona a les hores punta



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Encara núvols i ruixats al terç nord i Terres de l’Ebre

barcelona

La UE acorda retallar “almenys el 55%” de reducció de CO2 el 2030

brussel·les

Front institucional enfront del ramal selvatà de la MAT

RIUDARENES

Fer subterrània part de la línia de tren a Manresa val entre 40 i 60 milions

Manresa
Biden prometrà retallar les emissions a la meitat per al 2030
ESTATS UNITS

Biden prometrà retallar les emissions a la meitat per al 2030

La Diputació aprova ajuts per a l’esport

girona

Polèmica per la recollida d’animals a la Garrotxa

Olot

Els municipis de més de 50.000 habitants hauran d’establir zones de baixes emissions

Barcelona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel molt ennuvolat

Barcelona