Serveis

mobilitat

Queixes arreu per la supressió de la gratuïtat als peatges

L'Ajuntament de Terrassa diu que tindrà perjudicis econòmics i socials

La Cambra de Manresa lamenta que no s'hagi incentivat la C-16 per als camions

El nou sistema homogeni de bonificacions als peatges que implantarà el govern de la Generalitat a partir de l'1 de gener de 2012, i que eliminarà de facto les diverses particularitats locals del règim actual, que facilita la gratuïtat a molts usuaris de les autopistes C-16 i C-32, ha causat indignació als municipis més afectats del Vallès i el Maresme, i ha fet aixecar la veu a la Cambra de Comerç de Manresa.

El tinent d'alcalde de Territori de Terrassa, Jordi Ballart, s'ha mostrat contrariat per la supressió de la gratuïtat als usuaris habituals, vigent des de fa quatre anys, del peatge de les Fonts, a Rubí, per als trajectes curts amb entrada o sortida de Terrassa i municipis propers com ara Matadepera i Rellinars, a més de Rubí i Sant Cugat. La decisió “comporta un gran perjudici econòmic i social per als ciutadans i per al teixit productiu de Terrassa i la seva àrea”, creu el regidor, i alerta que “comportarà que molts conductors tornin a circular per la C-58, la carretera de Rubí i vies urbanes, amb el consegüent impacte negatiu en la mobilitat”. Ballart veu bé que, com s'ha anunciat, es facin descomptes als vehicles ecològics i els d'alta ocupació, però lamenta que el govern hagi tret “d'amagat” i “sense tenir en compte les particularitats locals” les bonificacions per als residents, fet amb el qual, a més, incompleix els decrets pels quals s'havien anat implantant, entre el 1999 i el 2006.

Això sí, de retruc la mesura posarà fi al greuge que s'havia denunciat per als vehicles procedents de la ronda nord de Terrassa als quals ara no s'està aplicant la bonificació per un error de col·locació de les càmeres que els identifica, fet que havia generat diverses queixes.

Per la seva banda, l'alcalde de Mollet, Josep Monràs, també ha denunciat l'eliminació de la gratuïtat de la barrera de la C-33 que ara tenen els residents dels municipis veïns, ja que recorda que el peatge és “excepcional” perquè és sobre només vuit quilòmetres d'autopista, i com a tal cal tractar-lo “de manera específica” i mantenir la bonificació, tot i que l'Ajuntament “continuarà reclamant” l'eliminació total de la barrera.

Lamentacions al Bages

El nou model del govern també ha generat queixes al Bages, ja que al peatge de Sant Vicenç de Castellet, a la C-16, els usuaris habituals no hi tenen dret a cap descompte i, en canvi, sí que en tenen als cinc peatges més propers a Barcelona. “Sorprèn que n'hagi quedat fora”, lamenta Pere Casals, president de la Cambra de Comerç de Manresa, que, a més, tot i que troba bé les bonificacions als cotxes ecològics i els que vagin plens, el nou model “no respon a les necessitats peremptòries del territori, que impliquen descongestionar la C-55”, la principal via que connecta el Bages i l'àrea metropolitana. I és que, constatades les dificultats tècniques i pressupostàries (l'estudi previ valorava l'obra en més de 700 milions) d'un desdoblament sencer de la carretera entre Manresa i Abrera, una de les més transitades i perilloses de Catalunya, la Cambra havia demanat al govern que incentivi entre els camions l'ús de la C-16, que ara “està infrautilitzada perquè és l'autopista més cara de Catalunya”. “El peatge és del tot dissuasiu, però si s'incentiva serviria de ronda, perquè cal descongestionar com sigui la C-55, i amb els descomptes fixats ara no se soluciona”, diu Casals.

LA FRASE

La C-16 és cara i està infrautilitzada, i volíem que s'incentivés que s'hi derivin camions de la C-55, que va plena
Pere Casals
President Cambra Manresa

Es manté el greuge al Maresme

Antoni Esteban, de la plataforma Preservem el Maresme, també s'ha mostrat crític amb el nou sistema de bonificacions als peatges, tot i que creix del 25% al 30% el descompte en vigor des de fa dos anys per als usuaris habituals de la C-32 entre Barcelona i Mataró. “Llavors ja vam dir que era una enganyifa, perquè ho paga el govern i per tant tots, inclosos els que no agafen l'autopista, i el nou model va en la mateixa línia”, diu com a crítica. “No arregla res, perquè ho pagarem igual els ciutadans i no la concessionària, que té uns beneficis brutals i a més el govern l'ha hagut de compensar els últims anys per la minva de trànsit”, denuncia. I lamenta: “Sols es fomenta el transport privat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona