Urbanisme

La promotora diu que no cal permís per a la tala a Aigua-xelida

Els serveis jurídics d’Aiguacel Costa Brava remeten a un decret del 2014 que exigeix només la “comunicació”

Els serveis jurídics de la promotora Aiguacel Costa Brava, que va iniciar el 27 de setembre passat els treballs d’urbanització previs a l’edificació d’un complex residencial a prop de la cala d’Aigua-xelida de Palafrugell, defensen que la tala d’arbres i els moviments de terres paralitzats dimecres per l’Ajuntament s’ajusten a la legalitat. L’advocat de l’empresa va defensar ahir que la llicència d’obres que encara no ha concedit el consistori afectaria només l’edificació, que encara no han iniciat. Però que, pel que fa a la urbanització, el decret 64/2014 de la Generalitat, que regula la protecció de la legalitat urbanística, preveu una simple “comunicació”, encara que les obres no s’ajustin al projecte anterior –en aquest cas del 2006–, però que en cas de la urbanització només caldria detallar els canvis. El nou projecte va ser aprovat inicialment el juny de 2018, però l’aprovació definitiva no s’ha materialitzat des d’aleshores.

Malgrat això, el text legal faculta també el consistori a respondre amb una negativa, que és l’acte que els tècnics municipals van cursar abans-d’ahir. La promotora ha acatat l’ordre –ahir al matí van acabar de retirar la maquinària del solar– i ara el lletrat avança que se centraran en el plec d’al·legacions per reprendre els treballs. Diuen que no han tocat cap arbre que s’hagués de conservar, i que en el nou projecte se’n talarien menys que en el del 2006.

El cas, al Parlament

El diputat de Catalunya en Comú Podem David Cid va registrar ahir una bateria de preguntes al Parlament referides a aquest i altres projectes, en què reclama al govern de la Generalitat que se sancioni la promotora, i insta Territori a agilitar el Pla Director de Sòls Sostenibles per aturar aquesta i altres “agressions” a les masses forestals de la Costa Brava.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia