Serveis

infraestructures

Tren directe de Barcelona a Figueres mentre no hi ha TAV

Renfe posarà un tren Alvia que només pararà a Girona i que circularà per la via convencional per què el tercer rail només serà per mercaderies

Viatjar fins a París costarà al voltant de cent euros

Renfe posarà un tren directe de Barcelona a Figueres a partir del 12 de desembre per enllaçar amb els TGV francesos que uniran la capital de l'Alt Empordà amb París. És la solució que ha trobat l'operadora de trens mentre no estigui a punt la línia d'alta velocitat, el 2012. Serà un tren que només pararà a Girona i que circularà per la via del tren convencional –el tercer rail només serà per a mercaderies– . En concret, es tracta d'un tren Alvia, que pot recórrer tan vies d'ample ibèric com d'ample europeu. Així els viatgers hauran de canviar de tren a l'estació Figueres - Vilafant per continuar el trajecte.

Són dades que ahir es van avançar en el marc de les jornades sobre les novetats en alta velocitat organitzades a Barcelona per RailEurope, filial de la SNCF distribuïdora de bitllets de tren a tot Europa. Segons van explicar responsables de la companyia Elipsos –participada per Renfe i SNCF–, el cost dels viatges en alta velocitat de Figueres a París encara no són definitius però rondaran els cent euros. Entre Barcelona i Figueres els bitllets costaran uns vint euros més. S'ha de tenir en compte que el cost dependrà d'ofertes puntuals i de si és primera classe o no.

Els bitllets es començaran a vendre el 3 de novembre. Precisament, només es podran adquirir a través de la companyia francesa SNCF o de les taquilles de les estacions de tren perquè Renfe no té encara el sistema preparat per vendre bitllets del TAV.

Dos trens diaris

La companyia francesa de tren SNCF unirà Figueres amb París a partir del 12 de desembre amb dos trens diaris que sortiran de la capital de l'Alt Empordà a les onze del matí i a les tres de la tarda. De París cap aquí, les sortides seran a les set del matí i a les tres de la tarda. El trajecte durarà sis hores entre la capital francesa i Figueres, i dues més per acabar el trajecte fins a Barcelona. Els TGV de París a Figueres seran trens dúplex amb capacitat de 510 passatgers.


La tuneladora del tren d'alta velocitat ja ha deixat enrere la pantalla de protecció de la Sagrada Família i al temple no li ha passat res, en contra dels auguris de desastre. La capçalera de la tuneladora ja és a la cruïlla amb el carrer Sicília, només li queden tres xamfrans per arribar a la Diagonal, i no tornarà a fer una parada de manteniment fins a la cruïlla dels carrers Provença i Bruc. La velocitat mitjana d'excavació del tram que acaba de fer ha estat de 26 metres al dia, perquè el subsòl és de bon fer als 34 metres de profunditat on es troba.

LA XIFRA

100
euros
és el preu aproximat que costarà un viatge de París a Figueres anar i tornar. Fins a Barcelona seran 20 euros.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.