Política

El PSC se'n distancia i s'escuda en l'Estatut

El PSC es va allunyar ahir de CiU i ERC amb la seva proposta de conclusions per a la comissió del pacte fiscal. Els socialistes reneguen del convenciment dels nacionalistes i els republicans que el nou model s'ha de fixar, en part, en la llei orgànica de finançament de les comunitats autònomes, excloent Catalunya del règim de finançament comú.

El PSC reivindica els fruits del model actual –pactat pel tripartit de José Montilla– i defensa que està més protegit en l'Estatut. Segons el seu criteri, el concert només tindria una protecció jurídica similar amb una nova reforma estatutària que la hi inclogués. Els socialistes també advoquen per revisar el model vigent durant l'any que ve i escurçar un any, per tant, el termini previst per la carta catalana per replantejar les condicions del finançament. A més, consideren que un model es pot considerar equiparable al concert si produeix uns resultats similars “en termes de recursos per habitant”.

Per la seva banda, el PP no xoca frontalment amb el concert en les seves conclusions, tenint en compte que serà Mariano Rajoy, si s'imposa el 20-N, qui es trobarà aquesta patata calenta. Els populars constaten, però, que el concert i el conveni s'emparen en els drets històrics del País Basc i Navarra, mentre que l'Estatut no reconeix “la singularitat de Catalunya” en aquests termes.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.