Economia

Dortoka aposta pels esdeveniments a mida i les Apps

L'empresa de disseny treballa amb productes de creació pròpia. La firma badalonina, amb vint anys d'història, es reinventa per afrontar el futur

La tecnologia del reconeixement facial permet singularitzar esdeveniments

Estar atent als canvis per poder avançar-se és bàsic per mantenir-se en l'àmbit del disseny, on les noves tecnologies són cada cop més presents i on es mira d'aconseguir un retorn per a cada acció. Aquesta és la clau per a la supervivència i l'èxit de Dortoka, que l'any que ve complirà dues dècades i ho farà amb el convenciment que per a ells el pitjor de la crisi ja ha passat. Josep Gurri, fundador i administrador de l'empresa, destaca la importància de reinventar-se cada dia per poder tirar endavant la companyia, que va néixer com un estudi que treballava en tecnologia 3D i amb molts clients en l'administració pública. La paralització del mercat immobiliari es va notar en la davallada de projectes i en aquell moment van tenir clar que calia explorar altres àmbits.

La cartera de serveis de Dortoka Disseny ha anat creixent amb els anys i incorpora solucions en els àmbits de la realitat augmentada, el disseny de codis QR, les aplicacions per a telèfons mòbils i tauletes, la imatge i vídeo en 3D, l'organització d'esdeveniments i actes, la producció d'exposicions, el disseny gràfic i de webs i el desenvolupament de projectes audiovisuals i interactius, que poden incloure la creació de panorames en 360 graus i visites virtuals.

L'empresa amb seu a Badalona ha trobat el valor propi en els productes que la diferenciaven de la resta de competidors. En aquest sentit, ha apostat pel desenvolupament d'Apps de diferents àmbits aprofitant l'experiència adquirida a través dels encàrrecs que ha fet per a empreses i institucions, com ara les Apps per a la xarxa de biblioteques del Maresme i la del parc del riu Llobregat. De moment, com a creació pròpia ha desenvolupat Anatomy Knee, una aplicació que ofereix un aspecte 3D de l'interior del genoll i permet rotació de 36o graus, animacions de moviment i vídeos de les exploracions necessàries per detectar lesions de genoll. En aquest projecte ha treballat amb un metge i un fisioterapeuta i ha tingut molt bona acollida en els congressos on s'ha presentat. Ara prepara una aplicació del món casteller. “Ens hem posat d'acord amb les colles, a elles no els costa diners perquè nosaltres la comercialitzarem i assumirem el risc”, explica Josep Gurri, convençut que ara és el moment d'assumir aquests reptes.

L'altre producte insígnia són els esdeveniments singulars amb accions que busquen la implicació dels participants. L'administrador de Dortoka assegura que les empreses cada cop tenen més interès a aconseguir un retorn en les accions que organitzen o patrocinen, ja sigui en diners, en clients o simplement en visualització a les xarxes socials. El reconeixement facial i la realitat augmentada ofereixen la possibilitat de convertir l'espectador en protagonista. Així han creat productes com ara un que convertia els participants en el dimoni de Badalona, o un altre per l'ACB que permetia als espectadors fer-se una foto amb la Copa del Rei. Ara treballen en dos esdeveniments de relleu, la 48h Open House Barcelona i la Festa del Mar, que es fa el proper cap de setmana.

Facturació

0,6 M€

Treballadors

10

Any de fundació

1994

Dortoka ha mantingut la facturació, tot i que amb més inversió per obtenir els mateixos resultats i amb una plantilla polivalent per fer front a tots els reptes

De la vila olímpica de Rio al metro d'Orà

Per aconseguir projectes internacionals, Dortoka treballa junt amb empreses d'enginyeria que han sobreviscut a la crisi i tenen prou capacitat per sortir a treballar fora de l'Estat. Fruit d'aquestes col·laboracions és la proposta d'urbanització de la vila olímpica de Rio de Janeiro, on s'han de celebrar el Jocs Olímpics del 2016. En aquest cas van anar juntament amb Barcelona Estratègica, l'empresa de Barcelona Regional que s'ocupa dels projectes internacionals i que es va presentar al concurs però finalment no va guanyar. Han fet treballs per al metro de la ciutat algeriana d'Orà i han produït un vídeo per als ferrocarrils de Colòmbia. També s'ocupen del web del parc Naturlàndia, a Andorra, i ara ultimen una col·laboració amb una empresa farmacèutica de Mèxic.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Dortoka es reinventa per afrontar el futur

Publicat a