Infraestructures

Recoder aposta per l'AP-7 mentre l'N-II no es desdobli

El conseller de Territori i Sostenibilitat posa d'exemple la carretera estatal i els trens regionals a les comarques de Girona per criticar els pressupostos del govern de Mariano Rajoy

Mentre no es disposi de l'N-II desdoblada, usar a les comarques de Girona l'autopista AP-7 de manera gratuïta com a alternativa a aquella carretera és una opció que la Generalitat ha de plantejar a l'Estat, va manifestar ahir el conseller Lluís Recoder. D'aquesta manera, el titular de Territori i Sostenibilitat feia costat al Consell Comarcal de l'Alt Empordà, que el mes passat –després de produir-se una sèrie d'accidents mortals a l'N-II– va aprovar una moció en què es reclama que l'autopista AP-7 des de Girona fins a la Jonquera sigui gratuïta mentre no arribi el desdoblament de l'N-II, per tal de garantir la seguretat viària i descongestionar el trànsit.

En unes declaracions fetes ahir a Olot (vegeu plana 12), el conseller també va fer notar que la influència del govern català perquè es pugui fer servir l'autopista com a alternativa és limitada, atès que la titularitat de la via la té l'Estat: “Nosaltres podem pressionar, això vol dir fer moltes declaracions, moltes mocions, anar a parlar moltes vegades amb la ministra, però malauradament la decisió no ens correspon a nosaltres.” En qualsevol cas, Recoder va deixar clar que l'opció prioritària és la conversió de l'N-II en autovia: “És un desdoblament que està previst, s'ha començat i s'ha d'acabar.”

“Clamen al cel”

Recoder va situar el cas de l'N-II en el context de la falta d'inversions en infraestructures a Catalunya previstes en el pressupost estatal. “Continua el govern de l'Estat (el popular, com abans el socialista) invertint en el cul-de-sac de l'alta velocitat –va dir el conseller– i en canvi descuidant el que són obres fonamentals per als ciutadans i l'economia del nostre país. A les comarques de Girona, específicament l'N-II i la inversió en regionals em sembla que són dues inversions, dues actuacions que clamen al cel.”

L'eix, potser abans

El desdoblament de l'eix transversal ha d'estar acabat a mitjan de l'any que ve, però “podria ser” que fos abans, va dir Recoder. El conseller va afegir que s'està estudiant la manera d'evitar que l'eix es col·lapsi de camions. “L'objectiu –va afirmar– és que la
C-25 sigui “un eix vertebrador de Catalunya i no tant un eix de pas.”

Continua el govern de l'Estat descuidant obres fonamentals per al nostre país
Lluís Recoder
CONSELLER DE TERRITORI I SOSTENIBILITAT
Cal el desdoblament total de l'N-II. És un desdoblament que està previst, s'ha començat i s'ha d'acabar
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.