Infraestructures i serveis

Acaba el juliol sense tenir adjudicades les obres de l'N-II

La ministra Pastor es va comprometre a fer-ho aquest mes en els trams Sils-Maçanet i Orriols-Vilademuls, i en els enllaços de Pontós, Garrigàs i Tordera, però el BOE no n'ha publicat res

Ha acabat el mes de juliol i el Boletín Oficial del Estado (BOE) no ha publicat l'adjudicació de les obres dels quatre projectes de l'N-II –el desdoblament en autovia del tram Sils-Maçanet, el desdoblament en duplicació de calçada del tram Orriols-Vilademuls, les millores dels enllaços de Pontós i Garrigàs, i les dels enllaços de Tordera– que el Ministeri de Foment s'ha compromès a tenir en marxa abans d'acabar l'any i que la ministra Ana Pastor va anunciar fa setmanes que s'adjudicarien al llarg del juliol. De fet, aquests projectes –que en alguns casos són de trams empantanegats des de fa anys– ja van sortir a licitació amb un xic de retard també respecte al que s'havia anunciat: Pastor havia dit que ho farien abans d'acabar el 2013 i finalment es van publicar al BOE el 10 de gener. Fa falta veure si ara, com llavors, el retard és només de pocs dies.

La ministra Pastor ha promès en les diverses visites que ha fet a les comarques gironines en els últims mesos accelerar les obres de l'N-II. D'una banda, es va comprometre que els quatre projectes més avançats, que es van posar a licitació al gener, s'adjudicarien al juliol i que, abans de finals d'any, haurien començat les obres. De l'altra, pel que fa als trams de més al nord –des de Vilademuls fins a la Jonquera–, va anunciar que té la intenció de posar-los a licitació tots junts –l'any passat havia dit que es traurien a concurs el 2014, ara ja no hi posa data– i que les obres de tots començaran aquesta legislatura, que ha d'acabar com a màxim el novembre del 2015. Va admetre que encara està buscant finançament –vol fer-ho amb col·laboració publicoprivada– pels trams del nord, en què es farà un desdoblament de baix cost: no serà autovia, sinó duplicació de calçada.

Els projectes en qüestió

Els quatre projectes que s'havien d'adjudicar al juliol tenen un pressupost global de 65 milions.

L'obra amb més pressupost és la conversió de l'N-II en A-2 entre Sils i Maçanet (31,41 milions), un tram en què les obres estan encallades des de l'octubre del 2008. El projecte actual només inclou 2,7 km i s'acaba a l'enllaç amb Vidreres (C-35), ja que Foment no vol continuar desdoblant més cap al sud. La intenció del ministeri és començar en aquest tram quan s'acabin les obres en el contigu Caldes-Sils, on es treballa des de l'octubre del 2012.

L'altra obra destacada és la duplicació de calçada del tram Orriols-Vilademuls –anomenat oficialment Orriols-Medinyà pel traçat inicial ara modificat–, amb un pressupost de 16,86 milions i 3,3 km, i que està empantanegat des del 2010.

Pel que fa a les millores dels enllaços, els de Pontós i Garrigàs tindran un pressupost de 9,76 milions i els de Tordera, de 7,03.

LA DATA

01.07.14
és el dia
que la ministra va anunciar que l'adjudicació de quatre projectes de l'N-II es faria aquest mes de juliol.

LA XIFRA

65
milions
és el pressupost conjunt dels quatre projectes. El cost més alt correspon al de Sils-Maçanet (31,4 milions).
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.