PERPINYÀ (Rosselló)

La Rosa de Palla, aplec de companyies medievals

Tornejos i combats medievals

Més de 150 participants provinents d'una quinzena de companyies medievals, amb cavallers, artesans, joglars i actuacions amb cavalls i altres animals més sorprenents, com rapinyaires, serps i llops, actuaran a la Rosa de Palla. És la primera trobada de companyies medievals organitzada a Perpinyà i té a més l'atractiu de desenvolupar-se en un espai natural com el Serrat d'en Vaquer, un antic fortí i dipòsit de municions de la vila. Tot i que la trobada dura tres dies, el públic només hi té accés diumenge. Entre actuacions d'especialistes, hi ha la possibilitat de portar-se el menjar i fer un pícnic dins el recinte. Aquesta primera edició a Perpinyà de la Rosa de Palla és organitzada conjuntament per l'oficina de turisme de Perpinyà i l'agrupació de companyies medievals Aliança del petit sud. Si la fòrmula té èxit podria ser el preludi per una concentració inter-tropes, molt més important que reuniria uns 1500 participants al setembre de l'any vinent, també al Serrat de'n Vaquer.

15 de novembre. De 10.00 h a 18.00 al recinte fortificat del Serrat d'en Vaquer (entrada sud de Perpinyà). Entrada gratuïta tot diumenge. (Els dos primers dies de la trobada, divendres i dissabte, són reservats als assajos sense accés del públic.) 04 68 66 31 63

PROGRAMA

10.00 h. Obertura
12.00 h. Dinar a la taverna (possibilitat de picnic))
14.30 h. Obertura de l'àrea de combat
15.00 h. Entrada dels combatents
15.15 h. Entrada dels cavallers
15.30 h h. Torneig de cavallers
16.15 h. Càrrega dels cavallers contra la tropa
16.30 h. Càrrega, persecució i execució de la troba
17.00 h. Confrontació general dels combatents a peu
17.30 h. Retorn dels combatents al campament
18.00 h. Tancament del recinte.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.