Empreses
Nifco prem l'accelerador
La multinacional nipona injecta 4 milions d'euros a la planta de Terrassa per poder assumir l'augment del nombre de comandes per a marques com Volkswagen i Seat
Incorporarà fins a 25 persones a la plantilla l'any que ve
La planta de Nifco a Terrassa funciona a bon ritme. Després d'uns anys complicats per culpa de la caiguda del nombre de comandes durant la crisi, el fabricant de components de plàstic per al sector d'automoció enceta una etapa de creixement. Acaba d'anunciar que ha firmat contractes de subministrament que suposaran una facturació afegida de 27 milions d'euros durant els propers cinc anys, bàsicament per servir peces per als nous models de la Volkswagen (VW) i la Seat.
Per assumir la càrrega confirmada i la que esperen guanyar durant els propers mesos –la firma preveu duplicar la facturació fins al 2020–, Nifco ja adapta la planta de Terrassa per tal de fer-la, com explica el director, Mario den Braber, més “eficient i optimitzar processos”. Nifco ha fet una inversió de 4 milions d'euros en tres anys (entre el 2014 i fins al 2017) per guanyar espai productiu alliberant part de l'espai de magatzem i per comprar maquinària nova: “Ens vam plantejar créixer d'aquesta manera interna perquè no podem ampliar més metres quadrats a la nau on estem, i canviar la localització implicaria fer una inversió més forta, que ara mateix no ens plantegem.”
Tot i que és una inversió més petita el cert és que Braber admet que s'ha pogut fer perquè la planta catalana, una de les 40 que el grup japonès té en el món i una de les sis que hi ha a Europa, té el reconeixement de la matriu. Pel que fa al suport, destaca: “Ens ha permès aguantar durant els anys de crisi amb una càrrega de feina molt petita.” A favor seu, però, hi ha jugat i hi juga el fet que la cartera de clients de la planta catalana està prou diversificada i no depèn, tant com el conjunt del grup, dels fabricants japonesos. Així l'Aliança Nissan-Renault els suposa el 30% de vendes, mentre que el grup Volkswagen ja genera un 30% més de la facturació i la resta es divideix en altres marques. De la fàbrica vallesana en surten peces d'exterior per a vehicles així com elements de subjecció.
Els nous contractes signats amb el grup VW els suposaran la participació en el llançament del nou SUV que la Seat fabricarà a Martorell el 2017 i que va batejar fa poc com a Seat Arona. A més, Nifco també aportarà peces per al nou Ibiza i el nou Polo de Volkswagen, a més d'altres comandes per a altres marques. La firma també ha tancat acords amb l'Opel per a nous models i treballa per incorporar altres marques al seu catàleg, com per exemple la Ford, amb la qual treballa de manera indirecta com a proveïdor de segon nivell.
En conjunt, el pla estratègic de Nifco a Terrassa implica arribar als 50 milions d'euros de facturació el 2020. Aquest exercici el tancarà amb un volum de vendes de prop de 25 milions d'euros i en el vinent, espera arribar als 30 milions: “Són previsions molt realistes, perquè de fet, amb la feina que ja tenim signada podríem arribar a superar aquesta quantitat”, destaca el responsable de la planta catalana de Nifco. En tot cas, aquests volums de vendes són els que podrà assumir amb les més inversions a la fàbrica. Si segueix aquest ritme d'entrada de comandes, el grup ja s'hauria de plantejar altres moviments, com ara buscar una altra localització productiva.
Nifco disposa d'una plantilla d'uns 200 treballadors a Terrassa i preveu incorporar fins a 25 treballadors més el 2017.