Intereco amplia el transport de mercaderies a l'est d'Europa i ja arriba a trenta països

L'empresa, amb seu al polígon de Montfullà, també distribueix palets en l'àmbit estatal a través de la xarxa Palletways

Intereco neix de la unió de dues empreses de transport que dirigien Baltasar Reches i Josep Maria Corominas, ara gerents de la nova operadora. Totes dues treballaven en el mercat estatal. Reches i Corominas van veure en el mercat internacional una gran oportunitat de negoci, ja que, en aquell moment, l'Estat espanyol s'obria a Europa i «tothom volia anar a fora i s'arriscava a travessar fronteres», expliquen Reches i Corominas.

La primera destinació internacional va ser Portugal. Allà hi tenen actualment una seu i una sucursal. Posteriorment, l'empresa es va consolidar en altres mercats com ara el Benelux, l'Estat francès, Itàlia i Alemanya. I la distribució es va ampliar fins al Regne Unit, Suïssa i Àustria.

Nous mercats

L'actual situació econòmica requereix, com en qualsevol altra activitat, obrir nous mercats i emprendre projectes nous. En aquest sentit, els països de l'est d'Europa són vistos per Intereco com una gran oportunitat per ampliar l'oferta. Eslovènia, Estònia, Polònia, Lituània, Eslovàquia i Romania ja estan en la seva agenda, i de fet pot arribar a qualsevol punt d'Europa en un termini de 48 a 72 hores.

D'Intereco cal destacar que, a banda de transportar càrregues completes (és a dir, camions plens de mercaderies d'un sol client), ha estat pioner de les càrregues fraccionades (mercaderies de clients diferents que van a una mateixa destinació). I ha desenvolupat un servei logístic integral d'emmagatzematge, distribució i gestió d'estocs. Així, a part va recollir el material a la porta del client i traslladar-lo fins a la destinació, també ofereix la possibilitat d'emmagatzemar matèria primera i producte acabat fins que el client en vulgui disposar o transportar-los.

Per fer tot això, Intereco ha incorporat un sistema totalment informatitzat en la gestió de les mercaderies, així com en el transport. Tots els vehicles de la flota estan telefònicament connectats amb la base, i es disposa d'un sistema per fer un seguiment via satèl·lit de la situació de les mercaderies.

Transport estatal

Intereco, tot i la seva vocació d'internacionalització, en els darrers anys ha tornat a incidir en el transport estatal. Concretament, va entrar a formar part de la xarxa Palletways, un grup empresarial originari del Regne Unit que a l'Estat està format per 53 membres. Aquesta unió d'empreses permet distribuir material a qualsevol punt de la península en el termini de 24 hores. El model operatiu de Palletways és molt senzill: tots els membres porten cada vespre les mercaderies al magatzem central, a la localitat madrilenya d'Alcalá de Henares, on són processades i carregades als camions que tenen com a destinació la seva zona. A primera hora del matí cada tràiler ha arribat a la seu local, i el material es distribueix als clients.

Exportació i importació

Intereco ofereix el servei de transport en dues direccions: exportació i importació. És a dir, els clients poden enviar les seves mercaderies a qualsevol punt d'Europa i Intereco també s'encarrega d'anar a recollir material en aquests països i portar-lo cap aquí. Segons expliquen els gerents de l'empresa, Josep Maria Corominas i Baltasar Reches, totes dues línies de negoci són importants, i destaquen la prioritat d'oferir aquesta doble direcció de distribució, que permet oferir un servei integral als seus clients.

Tipus de mercaderies

La clientela d'Intereco prové de sectors d'activitat ben diversos. El 29% pertanyen al del paper i les arts gràfiques, el 15% estan integrats en el sector químic; el 14%, al tèxtil i la confecció; l'11%, a la construcció i, el 9%, a les begudes i l'alimentació. A partir d'aquí, la resta de sectors es mouen entre un 5% i un 1%. Estem parlant de manufactures diverses, materials plàstics, fusta, maquinària, material d'automoció o elèctric, entre d'altres. Intereco es dedica al transport de mercaderia convencional i industrial en palets i en sec. No transporta cap tipus de material perillós ni tampoc el que requereix camions frigorífics. Les mercaderies poden viatjar en palets petits (de fins a 300 quilos) o en els palets anomenats supergrans (de fins a 1.200 quilos).

La Fitxa

Any de fundació
1988
Activitat
Transport de mercaderies en sec i logística integral
Seu
Zona industrial de Montfullà, a Bescanó
Delegacions
A Portugal
Gerents
Baltasar Reches i Josep M. Corominas
Plantilla
22 treballadors a les oficines i el magatzem. Treballs indirectes com ara subcontrac- tació de xofers
Flota pròpia
Una quarantena de camions
Destinacions
Qualsevol punt d'Europa
Facturació
Aquest exercici es tancarà al voltant dels 9 milions d'euros
Web
www.intereco.es

Logística integral

Interco disposa d'un magatzem de 5.500 m², amb capacitat per a 4.000 palets. Aquest espai no serveix només per poder fer les operacions de càrrega i descàrrega del material que es transporta, sinó que també s'ofereix un servei de logística integral. És a dir, el client pot utilitzar les instal·lacions d'Intereco per guardar-hi matèria primera i també producte acabat. Aquest material queda emmagatzemat durant el temps que calgui, en funció de les necessitats del client. «Això permet a l'empresari augmentar la producció i aprofitar l'espai de les seves pròpies instal·lacions», explica Josep M. Corominas, un dels gerents de l'empresa. Intereco s'encarrega de tot: fer la recepció del material, el recompte d'estocs i el transport.

El magatzem disposa de nous molls de càrrega i les operacions de càrrega i descàrrega es realitzen amb carretons elèctrics. La gestió i recepció de les mercaderies es fa de manera informatitzada, així com el control d'estocs i els inventaris. Finalment, destacar que s'utilitzen tres tipus d'emmagatzematge: el convencional, el dinàmic i el compacte.

180 camions cada setmana

L'activitat logística i de transport d'Intereco genera aquest moviment de camions per tot Europa en les setmanes de més càrrega de feina. Habitualment, els tràilers són conduïts per un sol xofer, excepte en serveis especials en què es requereixen dos conductors per arribar abans a la destinació. Intereco disposa d'una flota pròpia d'una quarantena de camions, articulats amb remolcs tautliners de 13,60 metres de llarg i amb capacitat fins a 34 europalets. A part, se subcontracta el servei d'autònoms o d'altres empreses de transports per fer front al volum de comandes que arriben. El termini d'entrega a qualsevol punt d'Europa és de 48 hores, amb un màxim de 72. Intereco ofereix el servei de transport internacional amb sortides regulars, a part de serveis específics. A Portugal i Alemanya fan serveis diaris; a França, el Benelux i Itàlia, tres dies a la setmana; als països de l'est, un dia a la setmana, i a la Gran Bretanya i els països nòrdics, dos dies a la setmana. També fan arribar les mercaderies a Àustria, Grècia, Irlanda, Suïssa i Turquia, entre altres països. El servei és porta a porta, sense transbord, i es pot traslladar des d'una càrrega fraccionada (LTL) fins a una càrrega completa (FTL). El transport d'Intereco es fa en les dues direccions: exportació i importació.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a