La Generalitat engega el procés per desdoblar la carretera entre Cornellà del Terri i Besalú

Les obres hauran d'incloure també la millora de l'autovia de Banyoles

En total, el projecte afecta els 24,2 km que separen l'enllaç de la carretera C-66 amb l'autopista AP-7 (al terme de Sant Julià de Ramis) i la connexió de la C-66 amb la carretera N-260, a l'altura de Besalú. El tram de més envergadura és el que va del terme de Cornellà del Terri (a l'inici de la variant de Banyoles) al començament de la variant de Besalú (al terme de Sant Ferriol), ja que s'hi preveu el desdoblament de la carretera actual. Són 13 quilòmetres que, a efectes del projecte, s'han dividit en diferents trams. El de Serinyà a Sant Ferriol és el més complex perquè, en els seus 2,2 km, inclou uns túnels i un gran viaducte sobre el riu Ser. L'altre tram a desdoblar, entre Cornellà del Terri (Haribo) i les coves de Serinyà, tindrà un traçat que en la seva major part coincidirà amb la variant de Banyoles, de 4,4 km. Als seus extrems es construiran uns grans enllaços, mentre que es remodelaran els que hi ha al mig del tram. Es preveu potenciar el de la carretera de Figueres per Melianta i és possible que l'accés a Banyoles per Canaleta desaparegui.

L'autovia actual

La carretera desdoblada entre Sant Julià de Ramis i Banyoles (anomenada col·loquialment «autovia») serà objecte d'unes obres de millora a fi d'adequar-la a una vertadera autovia. El més remarcable del que s'indica en la licitació és la supressió dels accessos directes existents i l'ampliació dels vorals exteriors, que ara són molt estrets. D'altra banda, el projecte que s'ha posat a licitació ha de preveure una posada al dia de la variant de Besalú, tot i que va entrar en servei fa poc temps.

Tot plegat té un cost estimat de 172 milions d'euros, segons els estudis previs que va elaborar la Generalitat el 2007.

Desmunten el pont de Viladamat

m.v

Les obres per desmuntar el pont que travessa la carretera de l'Escala a l'altura de Viladamat van començar ahir. Aquestes feines formen part del projecte de millora de la C-31 entre la Tallada d'Empordà i Torroella de Fluvià, que tenen un pressupost de 75,9 milions d'euros. Segons va explicar l'alcalde de Viladamat, Joan Bardera, els operaris ja han tret part de l'asfalt del pont, que se substituirà per un giratori. S'ha d'eliminar el terraplè que es va construir per fer el pas elevat, com ja es va fer a l'accés sud de l'Escala. Ahir mateix es va tallar el trencant de la carretera de l'Escala que va cap a Viladamat i es va substituir per un gir a l'esquerra. Mentrestant, les obres de la C-31 van a bon ritme al terme municipal de Viladamat i ja es pot apreciar per on passarà el traçat de la carretera i s'han construït diverses infraestructures. Aquest projecte de millora de la carretera C-31 preveu la construcció de sis variants que han d'evitar que tots els vehicles travessin les poblacions afectades. La substitució del pont per una rotonda a Viladamat ha de millorar l'accés al municipi.

Millores al Ripollès

JORDI CASAS

El Ministeri de Foment ha posat a licitació l'estudi informatiu de la millora del traçat entre el giratori dels túnels del Capsacosta i Campdevànol, que inclou les variants de Sant Joan de les Abadesses, Ripoll i Campdevànol. La de Ripoll, pel sector de Sant Roc, serà l'enllaç entre la C-17 que prové de Vic i la C-38, que ha passat a ser eix pirinenc, al tram afectat per aquesta licitació, juntament amb tot l'eix dels túnels del Capsacosta.

Segons publica el BOE, aquesta licitació surt a concurs per 558.467 euros. L'estudi es farà per una carretera d'un sol carril per sentit de circulació, tot i que haurà de preveure el seu desdoblament futur.

Aquest estudi de traçat haurà de tenir en compte el de la Generalitat i el pla general de Ripoll, quant a la variant d'aquest municipi. A més, inclourà un estudi del trànsit actual i futur de tota l'àrea d'influència de les carreteres beneficiades per aquesta actuació.

Aquest estudi informatiu licitat per Foment s'afegeix al del tram entre el final de l'autovia A-26 a Olot i el giratori d'accés als túnels del Capsacosta a la C38 i que inclou la variant nord de la capital garrotxina. La licitació es produeix poques setmanes després de la visita a Madrid realitzada per l'alcalde d'Olot, Lluís Sacrest, i pel president del Consell Comarcal del Ripollès, Enric Pérez, per insistir en aquestes actuacions.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.