Barcelona aprofita els punts verds per recollir-hi joguines
Els jocs usats es vendran en botigues de segona mà o es reciclaran
La Fundació Formació i Treball hi col·labora
L'Ajuntament de Barcelona, en col·laboració amb la Fundació Formació i Treball, ha posat en marxa una prova pilot per recollir joguines usades mitjançant els punts verds que estan disseminats per la ciutat. La iniciativa es va posar en marxa l'endemà de la festivitat de Reis i es perllongarà fins a la primavera, quan se'n farà el balanç i es decidirà si es prorroga.
El projecte té com a objectiu allargar la vida útil d'uns jocs que, en molts casos, estan condemnats al desús. Després de passar pels punts verds, aquests lots seran traslladats a la planta de reciclatge de la fundació, on es classificaran en funció de diferents barems, com ara la seva tipologia, el material de què estan fets, l'estat en què estan i, si es dóna el cas, les possibilitats que tenen de ser reparats. A partir d'aquí, se'n decidirà l'ús. Les joguines que estiguin més ben conservades es vendran a les botigues de segona mà de l'entitat o bé es lliuraran a projectes socials. Per contra, les que estiguin molt malmeses seran reciclades.
La prova pilot permetrà contractar quatre persones, que s'encarregaran de fer el transport dels jocs, el procés de selecció i les feines de reparació. L'Ajuntament de Barcelona també farà una campanya informativa porta a porta per donar a conèixer l'experiència.