El japonès abans que l'anglès
El Girona traduirà el lloc web a la llengua del davanter Hiroshi, un reclam publicitari
L'acord amb Idiomatic/Up! Idiomes ajudarà el club a donar-se a conèixer al país asiàtic
DIES
A LA SETMANA ESTUDIA CATALÀ I ESPANYOL EL DAVANTER JAPONÈS IBUSUKI HIROSHI
El futbol com a incentiu per aprendre idiomes i fer negoci. És el que motiva l'acord entre el Girona i l'empresa gironina Idiomatic/Up! Idiomes, presentada ahir a Montilivi. Segons el conveni entre les dues parts, el lloc web del Girona tindrà tres versions, l'actual, en català, i a final de mes dues de noves, una en espanyol i una altra en japonès. L'arribada del davanter Ibusuki Hiroshi ha provocat que el país de l'Orient Llunyà s'interessi per tot el que fa el jugador i, per això, el club hi veu un reclam publicitari. «És un mercat en el qual tenim els ulls posats», va dir el vicepresident institucional del Girona, Jordi Miró.
Hiroshi sembla rendible abans que tingui 18 anys –els farà el dia 27– i abans que debuti amb el primer equip. Ha jugat dos partits amb el juvenil B, aprèn castellà i català quatre cops a la setmana, justament a l'acadèmia d'Idiomatic/Up! Idiomes, però tot el que fa desperta interès al Japó.
Miró va explicar ahir que el dia que surt alguna informació d'Hiroshi al web del Girona, una tercera part dels internautes que s'hi connecten són del Japó. Per això, el Girona entén que és més profitós que hi hagi una versió del web en japonès que en anglès. A banda de Miró i el president Gusó, els directors i fundadors de l'empresa Idiomatic/Up! Idiomes, Andreu Dickin i Daniel Creus, van presentar l'acord.
Descomptes als socis. «En temps de crisi, qualsevol descompte és benvingut», va comentar Miró. Per això l'acord amb Idiomatic/Up! Idiomes permetrà als socis del Girona tenir un 20% de descompte a Idiomatic/Up! Idiomes. Daniel Creus, un dels directors de l'empresa, que ofereix traduccions, correccions i interpretacions, entre altres serveis, va explicar que l'acord és interessant per a les dues parts per aprofitar «sinergies» que facin avançar el club i l'empresa. Jordi Miró VICEPRESIDENT
INSTITUCIONAL DEL GIRONA
« L'acord amb l'empresa Idiomatic/Up! Idiomes permetrà obrir espais físics del Girona, obrir el web al japonès i, si Hiroshi creix esportivament, iniciar una aventura comercial al Japó d'aquí a no gaire temps»
«Després del català i ara el castellà, el pas més immediat seria incloure l'anglès en el web. Ja que, l'anglès no hi serà, sinó que hi haurà el japonès. Hem rebut moltes visites del Japó des que l'Hiroshi ha arribat al club i és un servei que ens ofereix Idiomatic/Up! Idiomes»
Andrew Dickin DIRECTOR
D'IDIOMATIC/UP! IDIOMES
« Sempre hem estat interessats en els esports de Girona. Hem col·laborat amb el judo, el bàsquet i ara el futbol. Per què? Perquè el club té una trajectòria més internacional»