Multes per millorar el Bicing
L'Ajuntament vol disminuir el nombre de bicicletes inutilitzables a causa de les bretolades d'alguns usuaris
L'auditoria del Bicing feta pel RACC posa en evidència les deficiències del servei. De les 6.000 bicicletes només un 33% estan en bon estat, un 55% es poden fer servir malgrat que tenen alguna avaria i el 12% restant tenen una incidència que deixa fora de servei el vehicle fins que no es repara al taller. Que no funcionin els frens o que el seient estigui arrancat són les principals avaries que deixen inutilitzades les bicicletes. Entre les incidències lleus, amb les quals, segons el RACC, es pot circular sense cap problema, destaca la manca de llum, tan el posterior com l'anterior. De les 84 estacions analitzades en l'auditoria, l'estudi determina que les de l'Eixample Esquerra i les del carrer Tarragona són les que tenen més vehicles espatllats.
Les conclusions de l'auditoria, feta partint del seguiment de 2.270 bicicletes durant cinc dies del mes de febrer, no han sorprès l'Ajuntament. El regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, assegurava que l'estudi correspon a la percepció que tenien del servei. Apuntava que, segons els càlculs del consistori, un 4% de les bicicletes inutilitzables han patit algun acte vandàlic per part dels seus usuaris.
Malgrat que intuïen els resultats de l'auditoria, el consistori no començarà a posar remei als problemes del servei fins dilluns quan la Guàrdia Urbana aplicarà l'ordenança de civisme i multarà els que facin un ús indegut de les bicicletes. Narváez alertava que les sancions per pintar una bicicleta o circular per damunt la vorera van dels 750,01 euros als 1.500. En el cas que les bretolades les facin menors se'n faran responsables els seus pares.
Les mesures per millorar el servei van més enllà d'intensificar la vigilància sobre els usuaris del Bicing. L'Ajuntament canviarà les condicions del contracte de l'empresa que té la concessió d'aquest servei, Clear Chanel, seguint alguns dels suggeriments de l'auditoria del RACC. El consistori exigirà a la companyia concessionària que posi més furgonetes al carrer amb un doble objectiu, per una banda, redistribuir millor les bicicletes entre les estacions, de l'altra, podrà retirar amb més celeritat els vehicles que estiguin avariats. En la revisió del contracte, el consistori instarà Clear Chanel a destinar més personal d'atenció al client així com a incrementar els equips de manteniment per reparar els vehicles que diàriament s'espatllen al fer-ne un ús intensiu –les bicicletes s'utilitzen una mitjana de 8 cops al dia–. Tot i que l'Ajuntament inclourà totes aquestes puntualitzacions en la revisió del contracte amb Clear Chanel, Narváez assegurava que no tenen cap motiu jurídic ni del servei ofert per l'empresa que justifiquin una rescissió del contracte ni un canvi de companyia.
Danys per 400.000 euros en la celebració del triomf del Barça a Londres
Els desperfectes causats durant la celebració del triomf del Barça a Londres són un exemple de com en surten de cares les bretolades. El regidor de mobilitat, Francesc Narváez, va explicar que les destrosses en diferents estacions i en 150 bicicletes del Bicing causades durant les celebracions per la classificació del FC Barcelona per a la final de la lliga de campions, el dimecres 6 de maig, sumen un total de 400.000 euros. «L'endemà del triomf del Barça a Londres, a moltes bicicletes els faltava el parafang de darrere, perquè diverses persones s'hi van enfilar», afegia. Aquesta factura supera amb escreix les despeses ocasionades per les destorces fetes al mobiliari urbà durant altres celebracions.
D'altra banda, l'Ajuntament de Barcelona tornarà a preveure avui el dispositiu que ja es va activar diumenge passat per si el Barça guanya la final de la copa del Rei. Si l'equip de Guardiola s'imposa a l'Athletic de Bilbao, hi haurà una festa, amb escenari i pantalla gegant, a la plaça Catalunya, organitzada pel consistori en col·laboració amb diversos mitjans de comunicació.