Comunicació

Anys i anys, per molts anys

El Club Super3 bufa avui 20 espelmes convertit en l'univers infantil català. Amb el nou panorama digital, aposta per la proximitat, la qualitat i la confiança

Va suposar un trencament amb la programació infantil que es feia aleshores

Ja hi ha súpers que són pares. Ja hi ha més d'una generació Súper3. Avui fa 20 anys que TV3 estrenava el Club Súper3, un programa creat per Anna Ribas i Joan Sibina que combinava dibuixos animats amb gags protagonitzats per personatges com ara en Petri, la Noti, en Tomàtic, el Mega Zero, la Supermà o les mascotes Flash, Top i Buff... El 1991, el Club Súper3 va suposar un trencament amb el tipus de programació que es feia en aquell moment, ja que potenciava la interacció amb els nens, fent-los participar en un club i amb l'organització d'activitats fora de l'àmbit televisiu com ara la Festa dels Súpers.

El programa infantil va passar per diverses etapes amb la conseqüent renovació de personatges. El 1997 es va introduir un altre personatge antagònic que volia fer desaparèixer el club: la Ruïnosa. I el 1999, la Nets va desaparèixer per donar pas a la Bibiana. En Petri també va desaparèixer el 2001, segrestat pel Megazero. Gràcies als súpers, que el van alliberar, es va convertir en Petrikrust, més modern i sense petrifax. El 2006 va ser l'any de la renovació total amb un nou disseny i família: en Fluski, en Roc, l'Àlex, en Pau, la Lila i la Pati Pla.

Cinc mesos de canal

Amb el nou panorama digital, el Canal Super3 ha passat de ser un programa de televisió a un canal compartit amb el 3XL. El seu responsable, Daniel López, destaca que encara es manté el fenomen social després de 20 anys. “Expedim 2.500 carnets de súpers cada mes. En 20 anys, s'han acumulat més d'un milió de carnets expedits i prop de 500.000 súpers actius, entre els 0 i els 14 anys”. Arran del nou panorama digital, ha augmentat l'oferta de canals temàtics infantils amb Boing (Tele 5), Disney Channel, Clan TV (TVE) i Neox (Antena 3), que “tot i que no és estrictament infantil incorpora alguns continguts”. Dani López destaca que els hàbits dels nens davant la tele “són com els dels adults”. “Els hem de donar continguts que els agradin i que generin confiança entre els pares”, explica. Per López aquest és el gran valor del canal i en aquest sentit treballen perquè totes les sèries i programes siguin de qualitat i adequats per a les diferents etapes de maduració dels nens. La proximitat és un altre eix que s'ha potenciat gràcies a l'eclosió de les noves tecnologies. En relació amb les xarxes socials, el Club Super3 no té pàgina oficial al Facebook perquè no la consideren adequada per als nens. En el fòrum del web www.super3.cat, però, sempre s'inclou un moderador. Pinguins de Madagascar o Espies de veritat són algunes de les sèries que més èxit tenen. Però el clàssics mai fallen i Tom y Jerry s'ha convertit en una descoberta per als nens del segle XXI.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.