Educació

La contra

Cavalcant cap a l'autoestima

L'escola d'educació especial Jeroni de Moragas ofereix sessions d'hipoteràpia a alumnes de l'escola Thau de Sant Cugat que tenen dificultats d'adaptació escolar

Els alumnes amb dèficits emocionals, i que de retruc manifesten dificultats d'adaptació escolar, en el seu creixement personal i també en l'autoestima, troben en la hipoteràpia una eina per treballar la seva psicomotricitat i millorar tant l'estat emocional com la seguretat personal. I aquesta dosi terapèutica d'autoestima l'estan rebent aquest curs tres alumnes de l'escola Thau de Sant Cugat gràcies a la col·laboració que aquest centre de la Institució Cultural del CIC té amb l'escola d'educació especial Jeroni de Moragas de Barcelona.

Ara els dijous són diferents per al Pedro –de 9 anys–, per a l'Antonio –de 13– i per a un tercer alumne de P5. I també per a la Pecas, l'euga que, pacient i fidel, els espera a les instal·lacions de l'Hípica Severino. Hi ha moltes ganes que arribi aquest dia. Es trenca la rutina de l'escola, sí, però es que a més, és el dia en què per una estona “deixen de rebre ordres i són ells els que en donen... i els fan cas”, explica Eloïsa Martínez, la psicòloga i fisioterapeuta del Jeroni de Moragas que els acompanya en cada sessió. Segons Martínez, les sessions d'hipoteràpia terapèutica “els donen molta confiança, l'autoestima es dispara i els dóna molta seguretat”.

Al Pedro –que va començar el curs passat–, el que més li agrada dels dijous és “anar al trot” –ho diu tan bon punt arriba a l'hípica–, més que no pas quedar-se a la pista. I a l'Antonio –que s'ha estrenat aquest curs– li encanta veure com la Pecas li fa cas quan li mana. A més, des de fa tres sessions ja porta les regnes tot sol. Durant una hora cavalquen cap a l'autoestima. I mentre hi arriben –per un llarg però reconfortant camí– treballen l'equilibri, la psicomotricitat, l'orientació espacial i continguts de l'aula com ara la lectura i el càlcul. I acabada la sessió, tornada a l'escola i després, cap a casa. Arriba el moment de demostrar que tot allò que són capaços de fer dalt la Pecas, també ho poden fer sense ella.

Els responsables de Jeroni de Moragas treballen perquè experiències com la del Pedro i l'Antonio siguin cada vegada més habituals dins l'anomenada escola ordinària. De moment ja estan fent activitats compartides amb alumnes de l'escola Solc i Thau Barcelona. Jeroni de Moragas treballa bàsicament amb alumnes amb discapacitats intel·lectuals, motrius o de lesions cerebrals molt greus. La seva aposta de futur és un model d'escola inclusiva perquè alumnes d'escoles comunes i especials comparteixin espais.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.